Inwestor idzie nad morze. Życie na dwa miasta

Pojawiła się nowa grupa klientów. Żyją w dwóch miastach. Chętnie kupują mieszkania nad morzem.

Aktualizacja: 27.06.2021 13:18 Publikacja: 27.06.2021 13:07

DOKI Living - inwestycja w śródmieściu Gdańska na historycznych, postoczniowych terenach

DOKI Living - inwestycja w śródmieściu Gdańska na historycznych, postoczniowych terenach

Foto: materiały prasowe

Nadmorskie nieruchomości są na celowniku coraz większej grupy kupujących. Piotr Tarkowski, członek zarządu spółki ALLCON, ocenia, że popyt koncentruje się dziś na czterech głównych segmentach. - Pierwszy to second home. Tu ważny jest widok, najlepiej "one milion dolar view", czyli głównie na morze - mówi. – Liczy się także przestrzeń i udogodnienia. Często są to apartamenty powyżej 100 mkw. Drugi segment to mieszkanie do pracy w trybie home office. To zazwyczaj lokale dwupokojowe, ponieważ trend ten dotyczy głównie osób lub par bez dzieci, tzw. digital workers. Ten typ mieszkania nie musi być zlokalizowany blisko biura, najważniejsze jest to, co możemy zrobić po pracy, czyli spacerować po plaży czy uprawiać kitesurfing. Z kolei w przypadku lokali na wakacje liczą się miejscowości wypoczynkowe i te z potencjałem. Ważne, żeby uciec od wakacyjnego tłoku i zgiełku. Najbardziej popularne są lokale dwupokojowe, ale klienci zgłaszają też zapotrzebowanie na trzypokojowe apartamenty powyżej 60 mkw. – wskazuje.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Nieruchomości
Remonty 2025. Na jakie prace decydują się Polacy
Nieruchomości
Biura premium są jak magnes. Centrum kontra inne dzielnice
Nieruchomości
Rynek wtórny. Tak sprzedający wyceniali mieszkania w kwietniu
Nieruchomości
Boom na działki. Ziemia jest coraz cenniejsza
Nieruchomości
Biurowce czekają na powrót „statecznego” kapitału
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem