Inwestor idzie nad morze. Życie na dwa miasta

Pojawiła się nowa grupa klientów. Żyją w dwóch miastach. Chętnie kupują mieszkania nad morzem.

Aktualizacja: 27.06.2021 13:18 Publikacja: 27.06.2021 13:07

DOKI Living - inwestycja w śródmieściu Gdańska na historycznych, postoczniowych terenach

DOKI Living - inwestycja w śródmieściu Gdańska na historycznych, postoczniowych terenach

Foto: materiały prasowe

Nadmorskie nieruchomości są na celowniku coraz większej grupy kupujących. Piotr Tarkowski, członek zarządu spółki ALLCON, ocenia, że popyt koncentruje się dziś na czterech głównych segmentach. - Pierwszy to second home. Tu ważny jest widok, najlepiej "one milion dolar view", czyli głównie na morze - mówi. – Liczy się także przestrzeń i udogodnienia. Często są to apartamenty powyżej 100 mkw. Drugi segment to mieszkanie do pracy w trybie home office. To zazwyczaj lokale dwupokojowe, ponieważ trend ten dotyczy głównie osób lub par bez dzieci, tzw. digital workers. Ten typ mieszkania nie musi być zlokalizowany blisko biura, najważniejsze jest to, co możemy zrobić po pracy, czyli spacerować po plaży czy uprawiać kitesurfing. Z kolei w przypadku lokali na wakacje liczą się miejscowości wypoczynkowe i te z potencjałem. Ważne, żeby uciec od wakacyjnego tłoku i zgiełku. Najbardziej popularne są lokale dwupokojowe, ale klienci zgłaszają też zapotrzebowanie na trzypokojowe apartamenty powyżej 60 mkw. – wskazuje.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Nieruchomości
Run na działki budowlane trwa
Nieruchomości
Nowy prezes Dom Development: po rekordowym roku chcielibyśmy zwiększyć sprzedaż
Nieruchomości
Mieszkaniowe serca miast są zwykle bardzo drogie
Nieruchomości
Ładowarki do elektryka bez daniny
Nieruchomości
Tomasz Mika: 7R będzie budować magazyny także do własnego portfela