? – W transakcjach przeprowadzonych w marcu i kwietniu zaledwie co dwudziestemu klientowi udało się wynegocjować ponad 10-procentowy rabat – mówi Marcin Jańczuk z agencji Metrohouse & Partnerzy.
? Z analiz tej agencji wynika, że tak duże obniżki były możliwe przy zakupie
dużych mieszkań o podwyższonym standardzie, które czekały na kupca od wielu miesięcy. – Negocjacje nie zawsze są skuteczne. W 16 proc. transakcji cena ofertowa pozostała niezmienna – zauważa Marcin Jańczuk.
? Dodaje, że w marcu i kwietniu skrócił się jednak czas oczekiwania na sprzedaż mieszkania w Warszawie. Przeciętny czas całego procesu sprzedaży wynosił 152 dni i był krótszy od wyniku z początku roku o 15 dni.
? Mariusz Kania, prezes agencji Metrohouse& Partnerzy, zauważa, że większym zainteresowaniem cieszą się większe lokale, które z powodu ceny nie miały szans na szybką sprzedaż. – Korekty cen spowodowały, że po długiej ekspozycji na rynku część z tych mieszkań znalazła nabywców – mówi Mariusz Kania.