Archicom ruszył ze sprzedażą mieszkań wyjętych z portfela PRS

Mieszkania z projektu Browary Warszawskie oferowane są z najemcami. Deweloper ma do wykonania ambitny plan sprzedaży w IV kwartale.

Publikacja: 15.10.2024 09:23

Mieszkania z projektu Browary Warszawskie pracowały dla platformy PRS Echo Investment. Teraz są na s

Mieszkania z projektu Browary Warszawskie pracowały dla platformy PRS Echo Investment. Teraz są na sprzedaż w ofercie Archicomu.

Foto: Mat. prasowe

450 mieszkań wyjętych z portfela PRS Resi 4 Rent trafiło właśnie do sprzedaży. To lokale z projektu mixed-use Browary Warszawskie. Jak wynika z przekazu marketingowego, Archicom oferuje mieszkania z aktualnie trwającą umową najmu, a inwestorom po transakcji będzie oferować wsparcie przy zarządzaniu wynajmem. Inwestycja została oddana w 2020 r.

Ile z niemal pół setki mieszkań ma w tej chwili najemców? Kiedy wygasają umowy? Czekamy na informacje z Archicomu.

Według sprawozdania półrocznego Echo Investment (spółka matka Archicomu oraz generalny wykonawca i właściciel 30 proc. udziałów w Resi 4 Rent) 450 mieszkań liczących 19 tys. mkw. powierzchni najmu generowało szacunkowo 26,9 mln zł przychodów netto z czynszów w skali roku. 

Czytaj więcej

Archicom po konferencji: cel sprzedaży na ten rok w dół

Archicom ma ambitny cel sprzedaży mieszkań do wykonania

Pod młotek przeznaczony jest jeszcze jeden projekt z platformy Resi 4 Rent – to 269 lokali o powierzchni 9,3 tys. mkw. w inwestycji River Point/Kępa Mieszczańska we Wrocławiu z rocznymi przychodami szacowanymi na 10,2 mln zł. Strategia Resi 4 Rent zakłada utworzenie portfela 11 tys. wynajmowanych lokali w 2026 r. na koniec czerwca w zasobie było 3,7 tys. mieszkań (po wyłączeniu Browarów i River Pointu), a w budowie 4,44 tys.

Z kolei Archicom ma do wykonania ambitny cel w IV kwartale. Spółka sprzedała w ciągu dziewięciu miesięcy 1471 mieszkań, o 12 proc. więcej niż rok wcześniej i na wrześniowej konferencji wynikowej obniżyła cel na cały rok z 3 tys. do 2,6 tys. To oznacza, że w ostatnim kwartale Archicom musi podpisać aż 1,7 tys. umów. Menedżerowie przekonywali, że spółka ma bardzo dobry produkt i trzeba odpowiednio zadbać o sprzedaż i marketing.

Czytaj więcej

JLL o III kwartale: postępujący spadek sprzedaży mieszkań

Deweloperskie działy marketingu i sprzedaży w natarciu

Deweloperzy chwytają się różnych sposobów marketingowych, by uatrakcyjnić mieszkania dla nabywców inwestycyjnych. W wakacje Murapol objął pół tysiąca lokali programem przewidującym zagwarantowanie przychodów z najmu przez 12 miesięcy (nie więcej niż 10 proc. ceny netto zapłaconej za lokal), jeśli mimo ogłoszeń w ciągu co najmniej pierwszych trzech miesięcy od wykończenia lokalu nabywca nie znajdzie najemcy. Murapol zaoferował też wsparcie przy znalezieniu najemców.

Według szacunków JLL, w III kwartale br. deweloperzy w sześciu największych aglomeracjach sprzedali 9,2 tys. mieszkań, o prawie 7 proc. mniej kwartał do kwartału i o ponad 40 proc. mniej rok do roku. To również o 40 proc. więcej niż w bardzo słabym III kwartale 2022 r., kiedy sprzedaż dołowała z powodu zapaści na rynku kredytów mieszkaniowych (wysokie stopy, niska zdolność kredytowa wynikająca z ostrych kryteriów).

450 mieszkań wyjętych z portfela PRS Resi 4 Rent trafiło właśnie do sprzedaży. To lokale z projektu mixed-use Browary Warszawskie. Jak wynika z przekazu marketingowego, Archicom oferuje mieszkania z aktualnie trwającą umową najmu, a inwestorom po transakcji będzie oferować wsparcie przy zarządzaniu wynajmem. Inwestycja została oddana w 2020 r.

Ile z niemal pół setki mieszkań ma w tej chwili najemców? Kiedy wygasają umowy? Czekamy na informacje z Archicomu.

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Nieruchomości
Hala w Żarach szyta na miarę
Nieruchomości
Biura w Warszawie. Co jest do wzięcia od ręki
Nieruchomości
City Logistics Warsaw IV w nowych rękach
Nieruchomości
Branża komentuje pomysły polityków na najem krótkoterminowy
Nieruchomości
Normatyw parkingowy. Straty miasta mogą iść w grube miliony