Rynek condohoteli i obiektów z apartamentami wypoczynkowymi wzięła pod lupę firma doradcza Emmerson Evaluation. – Inwestycje w systemie condo są istotną częścią rynku hotelowego – mówi Dariusz Książak, prezes Emmerson Evaluation. – Rynek condohoteli w Polsce stale ewoluuje. Widoczne są oznaki nasycenia rynku. Sprzedaż condoapartamentów nie jest już tak dynamiczna, jak w minionych latach. Zainteresowanie nabywców takimi inwestycjami zmalało – zwraca uwagę.
Czytaj więcej
Lokale wynajmowane na krótko, w zależności od standardu, dają zarobić od 4 do 10 proc. Kto szuka kwater na doby?
Zdaniem autorów raportu rynek condohoteli w Polsce jest nadal niedojrzały. Produkt może nie trafić w potrzeby turystów.
Z analiz firmy Emmerson Evaluation wynika, że pokoje i apartamenty condo są dziś sprzedawane nawet w gotowych obiektach i hotelach na zaawansowanym etapie budowy. – Dla potencjalnych klientów jest to dobra informacja, ponieważ inwestycje na takim etapie zaawansowania prac to mniejsze ryzyko – podkreśla Dariusz Książak. – Inwestorzy mają większą pewność, że condohotel powstanie.
Kuszenie turystów inwestycjami hotelowymi
Niepewne mogą być inwestycje w lokale w obiektach, które jeszcze nie powstały. Budowa może się opóźnić, co zresztą się zdarza. Rynek zna takie przypadki.