19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 15.01.2025 06:22 Publikacja: 25.05.2023 09:51
Foto: materiały prasowe
Deweloper i właściciel nieruchomości logistyczno-przemysłowych pozyskał z emisji obligacji dla inwestorów kwalifikowanych z polskiego rynku 29 mln euro (130 mln zł). Papiery są niezabezpieczone i zapadają w 2025 r. Oprocentowanie to EURIBOR 6M (3,73 proc. wobec 6,95 proc. WIBOR 6M) plus nieujawniona marża. Za przeprowadzenie transakcji odpowiadał mBank.
– Sfinalizowaliśmy jedną z naszych największych emisji w euro na polskim rynku. Zainteresowanie inwestorów było bardzo duże – skomentowała Monika Dobosz, dyrektor finansowa w MLP Group.
Socjalistyczny hiszpański rząd Pedro Sancheza chce nałożyć podatek wynoszący 100 proc. na ludzi spoza UE, którzy kupują hiszpańskie nieruchomości.
Spółka Matexi Polska dostała pozwolenie na użytkowanie budynku na warszawskiej Pradze-Północ. Jedną ze ścian kamienicy ozdobił mural Tytusa Brzozowskiego.
Dom rodzinny w Albuquerque z pozoru wygląda na przeciętny, a jednak odwiedzają go setki turystów dziennie – wszystko przez to, że występował w popularnym serialu „Breaking Bad”. Właścicielka po latach ma dość i sprzedaje dom Waltera White’a.
Sprzedaż mieszkań będzie powoli rosła – oceniają analitycy portalu Tabelaofert.pl. Czy wzrosną też ceny?
Rok 2024 na rynku inwestycji w nieruchomości był o wiele lepszy niż poprzedni – wynika z analiz firmy doradczej CBRE. Co dalej?
Coraz więcej dużych, globalnych firm podkreśla, że preferują współpracę z dostawcami, którzy świadomie zarządzają swoją emisyjnością i podejmują działania w zakresie zrównoważonego rozwoju
W ciągu roku liczba sprzedawców na wszelkiego typu targowiskach spadła o niemal 8 tys., a największą grupę stanowili ci oferujący odzież czy obuwie. Rynek kurczy się także z powodu ekspansji dyskontów, również tych przemysłowych.
Ogólne przychody największej sieci handlowej w Polsce co prawda wzrosły do 23,6 mld euro, ale jeśli z wyników wyłączyć nowe placówki, to sprzedaż w 2024 r. była niższa w ujęciu rocznym.
Co najmniej 65 tankowców rosyjskiej floty cieni utknęło na redach portów, m.in. u wybrzeży Chin, Rosji i Singapuru, po nałożeniu przez USA sankcji na rosyjski sektor energetyczny. Eksperci spodziewają się wzrostu liczby unieruchomionych jednostek.
Rynku nie rozruszało nawet anemiczne jesienne ożywienie w transporcie. Przewoźnicy nie inwestują w tabor, na czym ciepią producenci naczep i przyczep, tnąc produkcję.
Stocznie Francji i Danii bez skrupułów zarabiają na serwisowaniu gazowców transportujących rosyjski LNG. Bez stoczni w UE rosyjskie gazowce nie byłyby w stanie zarabiać na wojnę Putina. Ten nieetyczny stoczniowy interes skończy się w marcu.
W Niemczech najwięcej upadłości w transporcie, ale trzeci kwartał przyniósł ożywienie w napływie zamówień na nowy tabor.
Polskie firmy z apetytem na międzynarodowy rozwój na rynku zarządzania czasem pracy maszynistów i działalnością kolejowych przewoźników.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas