Do galerii wracamy powoli, ale wydajemy więcej

Klienci wolą iść do centrum handlowego rzadziej, ale na większe zakupy. Rośnie znaczenie parków handlowych.

Publikacja: 17.11.2021 15:47

Do galerii wracamy powoli, ale wydajemy więcej

Foto: Adobe Stock

aig

- Polacy nie odwiedzają centrów handlowych tak chętnie jak przed pandemią. Najbliżej wyniku z 2019 r. był wrzesień tego roku, kiedy różnica wyniosła tylko 2 proc. – wynika z analiz firmy doradczej CBRE. – Mimo to wydatki nie spadają. W maju i we wrześniu tego roku odnotowano wzrost obrotów lub minimalny spadek względem analogicznych okresów 2019 r.

Eksperci CBRE wskazują, że wizyty klientów w centrach handlowych są dziś bardziej nakierowane na zakupy niż przed pandemią. – Dlatego cały rynek nie zwalnia – mówią przedstawiciele firmy. - W budowie jest 250 tys. mkw. powierzchni, z czego 140 tys. mkw. zostanie ukończone jeszcze w tym roku.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Nieruchomości
Polityka mieszkaniowa, czyli za dużo polityki, za mało strategii
Nieruchomości
Część flipperów odpływa z rynku. „Koniec owczego pędu”
Nieruchomości
Tani kredyt. Klienci są w kropce, deweloperzy ostrożniejsi
Nieruchomości
Ułatwienie dla rolnika nie służy do obchodzenia formalności
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Nieruchomości
Ponad ćwierć miliarda złotych zysku Grupy Atal
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje