- Szukając dla siebie mieszkania lub domu kierują się zupełnie innymi wartościami i priorytetami niż poprzednie pokolenia - zwracają uwagę przedstawiciele portalu Nieruchomosci-online.pl. - Inny jest też ich sposób poszukiwania nieruchomości. Tak wynika z analizy trendów zachowań przedstawicieli tego pokolenia.
Internet jest zawsze
- Raport „Nowi poszukujący w internecie – kim są oraz w jaki sposób szukają nieruchomości" został opracowany na podstawie danych na temat sposobu korzystania przez użytkowników z portalu Nieruchomosci-online.pl, a także badań na temat hierarchii wartości i priorytetów pokolenia milenialsów - wyjaśniają przedstawiciele portalu. Przypominają, że do pokolenia milenialsów, zwanego również pokoleniem Y, należą osoby urodzone w latach 1981-1991 (lub nawet 97.)
- To grupa liczniejsza niż starsze pokolenie X. Milenialsi przywiązują mniejszą wagę niż poprzednie pokolenie do dóbr materialnych i luksusowych - opowiadają przedstawiciele portalu Nieruchomosci-online.pl. - Dbają, by zachować zdrowe proporcje między pracą i życiem prywatnym. Pokolenie to różni się także sposobem korzystania z internetu. Młodzi Polacy traktują go jako źródło więzi, rozrywki, relaksu, porad i inspiracji, a nie jako narzędzie pomocne w pracy - jak w przypadku pokolenia X - dodają.
Charakterystyczne dla tej grupy jest również to, że jest stale obecna w mediach społecznościowych. Eksperci portalu zwracają uwagę, że pokolenie Y wkrótce będzie najliczniejszą grupą na rynku nieruchomości. - Wedle danych Nieruchomosci-online.pl osoby w wieku 25-35 lat stanowią już 36,11 proc. wszystkich obecnie aktywnie poszukujących nieruchomości - podają. - Grupa ta szybko rośnie, bo jest zasilana przez dzisiejszych osiemnasto- i dwudziestolatków, których system wartości i sposób korzystania z internetu są zbliżone do przedstawicieli pokolenia Y. Polacy w wieku 18-35 lat stanowią prawie 54 proc. wszystkich potencjalnych nabywców na rynku nieruchomości.
Blisko szkoły
- Dla milenialsów wybierających nieruchomość bardzo ważne jest sąsiedztwo - bliskość szkół oraz dostęp do szybkiego internetu - wynika z raportu portalu Nieruchomosci-online.pl. - W znalezieniu wymarzonej nieruchomości oczekują pomocy, która zostanie im udzielona w bezpośrednim kontakcie z pośrednikiem lub właścicielem mieszkania. Charakterystyczne dla tej grupy jest bowiem to, że coraz więcej z nich nieufnie podchodzi do wszystkiego, co mówi firma czy organizacja, postrzegając to jako próbę nakłonienia do zakupu. Jednocześnie młodzi Polacy traktują jako oczywiste, że powinni mieć dostęp do ofert nieruchomości za pośrednictwem każdego urządzenia mobilnego, a nie tylko przez komputer.