LOTOS bliski Polakom

Grupa LOTOS to koncern, który jako jedna z największych spółek Skarbu Państwa ma wpływ na różne dziedziny życia społeczeństwa.

Aktualizacja: 01.09.2021 22:05 Publikacja: 20.06.2021 11:00

„LOTOS Szukamy Następców Mistrza” to inicjatywa, która wyszukuje talenty spośród młodych entuzjastów

„LOTOS Szukamy Następców Mistrza” to inicjatywa, która wyszukuje talenty spośród młodych entuzjastów sportu

Foto: materiały prasowe

Materiał powstał we współpracy z Grupą Lotos

Nie tylko na rozwój polskiej gospodarki, ale także realizując odpowiedzialne podejście do biznesu i wspierając różnego rodzaju inicjatywy ze świata sportu, kultury, sztuki, a także z zakresu ochrony i promocji zdrowia oraz nauki i edukacji. „Trzeba patrzeć szerzej, żeby widzieć więcej" – to nie tylko hasło nowej kampanii reklamowej Grupy LOTOS promującej usługi i towary. Oddaje ono całą filozofię działalności pomorskiego koncernu we wszystkich jego dziedzinach – umieć patrzeć w przyszłość, dostosować się do zmieniającej rzeczywistości i odpowiadać jak najszerzej na oczekiwania klientów. To także postawa otwarta na innych, na społeczeństwo, wykraczająca poza sferę biznesową. W myśl tej idei LOTOS przykłada dużą wagę do realizacji przyjętej polityki odpowiedzialnego biznesu. Szczególnie istotna w tym zakresie jest działalność charytatywna, troska o środowisko, ochrona zdrowia oraz podtrzymanie tradycji narodowej i krzewienie postaw patriotycznych.

Uznany mecenas sportu

Najbardziej widoczne w tym zakresie jest zaangażowanie spółki we wsparcie polskiego sportu. Potwierdza to raport Sponsor Monitor ARC Rynek i Opinia, który umieścił koncern w ścisłej czołówce najbardziej znanych sponsorów wydarzeń sportowych. Za sponsoring sportowy spółka otrzymała także statuetkę DEMES – nagrodę biznesu sportowego przyznawaną przez kapitułę, w której skład wchodzą przedstawiciele środowiska akademickiego, właściciele agencji marketingowych i eksperci od spraw wizerunku w sporcie. Dla Grupy LOTOS istotne jest bowiem nie tylko przekazanie środków na wsparcie kadr narodowych, utytułowanych zawodników czy klubów, ale także możliwość popularyzacji danej dyscypliny w społeczeństwie. Duże znaczenie ma aktywizacja młodych ludzi oraz możliwość stworzenia im warunków do rozwoju pasji sportowych i osiągania sukcesów.

LOTOS to główny sponsor reprezentacji Polski w piłce nożnej, która teraz rozgrzewa emocje kibiców podczas występów na Euro 2020. Spółka będzie także wspierać piłkarzy podczas mistrzostw świata w Katarze w 2022 r. Poza tym koncern jest głównym sponsorem reprezentacji Polski kobiet, ale także obejmuje swoją opieką wiele inicjatyw adresowanych do młodych piłkarzy. To przede wszystkim program „Piłkarska przyszłość z LOTOSEM", w którym chłopcy i dziewczęta mogą realizować swoją pasję związana z piłką nożną, dzięki prowadzonym na najwyższym poziomie treningom, odpowiedniemu sprzętowi, a także wyjazdom na obozy i stypendia sportowe. Młodzi sportowcy mogą kontynuować swój rozwój w Akademii Piłkarskiej LG, a następnie w młodzieżowej reprezentacji Polski.

– Nasza współpraca z PZPN wykracza poza zwykły sponsoring kadry narodowej. To także promocja aktywności fizycznej, amatorskiego podejścia do tego sportu oraz wsparcie młodzieży w rozwoju ich pasji. Dlatego zasięg opieki Grupy LOTOS nad polską piłką nożną obejmuje także wiele inicjatyw adresowanych do młodych piłkarzy. To przecież oni za jakiś czas mogą stać się zawodnikami, którym będziemy kibicować podczas kolejnych mistrzostw. Zresztą związany z programem Przemek Frankowski ma już za sobą 12 występów w kadrze A naszej reprezentacji, m.in. podczas ostatniego meczu ze Słowacją – wyjaśnia Zofia Paryła, prezes zarządu Grupy LOTOS.

Nie tylko piłka

W zakresie znajdywania talentów Grupa LOTOS ma już spore doświadczenie, chociażby przy realizacji Narodowego Programu Rozwoju Skoków Narciarskich i Kombinacji Norweskiej „LOTOS Szukamy Następców Mistrza", którego uczestnicy dziś zdobywają medale na najważniejszych zawodach w skokach narciarskich – wystarczy wspomnieć Kamila Stocha, Macieja Kota czy Dawida Kubackiego. Inicjatywa spełnia funkcję edukacyjną i wyszukuje talenty spośród młodych entuzjastów sportu. LOTOS dba również o szkoleniowców, przyznając comiesięczne stypendium najlepszym trenerom narciarstwa klasycznego w naszym kraju. A wszystko to we współpracy z Polskim Związkiem Narciarskim, na podstawie której LOTOS to generalny sponsor reprezentacji Polski w skokach narciarskich, generalny sponsor polskiego narciarstwa oraz sponsor główny konkursów Pucharu Świata w Wiśle i Zakopanem.

Rozszerzając wsparcie polskiego sportu, Grupa LOTOS współpracuje od 2019 roku z Polskim Związkiem Tenisowym jako sponsor męskiej i kobiecej reprezentacji Polski oraz tytularny sponsor programu „PZT LOTOS Team – Nadzieje Polskiego Tenisa", który koncentruje się na wsparciu najzdolniejszych zawodników. Osobnym projektem jest PZT LOTOS Polish Tour, cykl zawodowych turniejów umożliwiający młodzieży rozpoczęcie kariery w tej dyscyplinie.

LOTOS sponsoruje także inne dyscypliny sportowe. To m.in. program „Nadzieje olimpijskie" będący wsparciem obiecujących sportowców z wachlarza dyscyplin olimpijskich. Jako koncern paliwowy duży nacisk kładzie na sporty motorowe – dzięki temu LOTOS Rally Team, czyli Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak, zdobył drugie miejsce w kategorii WRC 2. Spółka co roku jest także oficjalnym sponsorem wyścigu Tour de Pologne.

Kultura, tradycja i historia

Sponsoring sportowy nie wyczerpuje jednak działalności społecznej pomorskiego koncernu. Sport pełni ważną integrującą rolę w życiu narodu, jednak nie mniej istotna jest także więź duchowa społeczeństwa. Ta realizuje się na płaszczyźnie kultury, tradycji i historii. Grupa LOTOS sponsoruje więc działanie takich instytucji jak: Opera Bałtycka w Gdańsku, Teatr Muzyczny w Gdyni i Polska Opera Królewska w Warszawie czy najpopularniejszych polskich festiwali – LOTOS Siesta Festival, Ladies Jazz Festiwal oraz LOTOS Jazz Festival Bielska Zadymka Jazzowa.

Spółka wspiera także działania promujące w społeczeństwie postawy patriotyczne poprzez upamiętnienie najważniejszych wydarzeń z naszej historii i oddanie hołdu polskim bohaterom. Warto tu wspomnieć m.in. o obchodach rocznicy Bitwy Warszawskiej i zwycięstwa nad bolszewikami czy o wsparciu budowy pomnika w Lesie Szpęgawskim, upamiętniającego brutalnie zamordowanych przez Niemców w czasie II wojny światowej na terenie Kociewia. Grupa LOTOS wsparła także Rejs Niepodległości dookoła świata na Darze Młodzieży, w ramach obchodów 100-lecia odzyskania niepodległości przez Polskę.

Gdański koncern pamięta także o żyjących bohaterach, którzy swoją postawą szczególnie zasłużyli sobie na miejsce w naszej historii. Wsparła więc akację „V Wakacje dla Bohatera", która umożliwiła 60 kombatantom walk o niepodległość Polski wyjazd na majowe wakacje do Międzyzdrojów. Dzięki temu mogli nie tylko podreperować zdrowie, korzystając z wielu zabiegów rehabilitacyjnych, ale także w przyjemny sposób spędzić czas na spacerach, rozmowach z dawnymi przyjaciółmi, biorąc udział w koncertach czy prelekcjach. LOTOS wsparł również inicjatywę, której beneficjentami byli członkowie Światowego Związku Żołnierzy Armii Krajowej Okręgu Pomorskiego, nierzadko zdani są pomoc innych ze względu na swój wiek, stan zdrowia czy położenie materialne. Spółka przekazała więc środki, które zostały przeznaczone m.in. na dostawę posiłków, pomoc socjalno-bytową, medyczną – zakup leków, suplementów oraz transport do lekarzy.

Grupa LOTOS jako firma odpowiedzialna społecznie i kierująca się dobrem społecznym zaangażowała się także we wsparcie służb medycznych oraz całego systemu opieki zdrowotnej podczas walki z koronawirusem. Przeznaczyła na ten cel ponad 12 milionów złotych, dzięki którym m.in. placówki medyczne mogły zaopatrzyć się w niezbędny do ratowania życia pacjentów sprzęt medyczny, środki ochrony osobistej czy te służące dezynfekcji. Ośrodki zdrowia z Pomorza otrzymały pojazdy, które ułatwiły i przyspieszyły transport pacjentów, próbek i materiałów medycznych. Wybrane placówki medyczne mogły także w ramach tej pomocy bezpłatnie tankować paliwo. Poza tym koncern zorganizował budowę szpitala tymczasowego na terenie hal wystawienniczych AMBEREXPO w Gdańsku.

Działalność Grupy LOTOS w ramach realizacji polityki odpowiedzialnego biznesu to realne wsparcie dla wielu instytucji, których działalność przekłada się na zysk dla całego społeczeństwa i kraju. O wartości zaangażowania koncernu w działalność społeczną świadczą nie tylko przekazane środki, ale także różne rankingi i plebiscyty. Ostatnio spółka zwyciężyła w Rankingu Odpowiedzialnych Firm 2020 wśród firm z kategorii „Paliwa, energetyka, wydobycie", natomiast w zestawieniu globalnym uplasowała się na 5. pozycji.

Materiał powstał we współpracy z Grupą Lotos

Nie tylko na rozwój polskiej gospodarki, ale także realizując odpowiedzialne podejście do biznesu i wspierając różnego rodzaju inicjatywy ze świata sportu, kultury, sztuki, a także z zakresu ochrony i promocji zdrowia oraz nauki i edukacji. „Trzeba patrzeć szerzej, żeby widzieć więcej" – to nie tylko hasło nowej kampanii reklamowej Grupy LOTOS promującej usługi i towary. Oddaje ono całą filozofię działalności pomorskiego koncernu we wszystkich jego dziedzinach – umieć patrzeć w przyszłość, dostosować się do zmieniającej rzeczywistości i odpowiadać jak najszerzej na oczekiwania klientów. To także postawa otwarta na innych, na społeczeństwo, wykraczająca poza sferę biznesową. W myśl tej idei LOTOS przykłada dużą wagę do realizacji przyjętej polityki odpowiedzialnego biznesu. Szczególnie istotna w tym zakresie jest działalność charytatywna, troska o środowisko, ochrona zdrowia oraz podtrzymanie tradycji narodowej i krzewienie postaw patriotycznych.

Pozostało 88% artykułu
Najważniejsze firmy
Podatkowy krajobraz jest bardzo niejednorodny
Najważniejsze firmy
Strategiczne sektory dla regionów i całej gospodarki
Najważniejsze firmy
Czas zmian. Jak przekuć wyzwania w szanse?
Najważniejsze firmy
Gospodarka za dwie dekady. Które branże będą strategiczne?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Najważniejsze firmy
Inwestorzy odreagowują pandemię. Ci najwięksi chcą wydać miliardy