Materiał powstał we współpracy z Grupą Lotos
Nie tylko na rozwój polskiej gospodarki, ale także realizując odpowiedzialne podejście do biznesu i wspierając różnego rodzaju inicjatywy ze świata sportu, kultury, sztuki, a także z zakresu ochrony i promocji zdrowia oraz nauki i edukacji. „Trzeba patrzeć szerzej, żeby widzieć więcej" – to nie tylko hasło nowej kampanii reklamowej Grupy LOTOS promującej usługi i towary. Oddaje ono całą filozofię działalności pomorskiego koncernu we wszystkich jego dziedzinach – umieć patrzeć w przyszłość, dostosować się do zmieniającej rzeczywistości i odpowiadać jak najszerzej na oczekiwania klientów. To także postawa otwarta na innych, na społeczeństwo, wykraczająca poza sferę biznesową. W myśl tej idei LOTOS przykłada dużą wagę do realizacji przyjętej polityki odpowiedzialnego biznesu. Szczególnie istotna w tym zakresie jest działalność charytatywna, troska o środowisko, ochrona zdrowia oraz podtrzymanie tradycji narodowej i krzewienie postaw patriotycznych.
Uznany mecenas sportu
Najbardziej widoczne w tym zakresie jest zaangażowanie spółki we wsparcie polskiego sportu. Potwierdza to raport Sponsor Monitor ARC Rynek i Opinia, który umieścił koncern w ścisłej czołówce najbardziej znanych sponsorów wydarzeń sportowych. Za sponsoring sportowy spółka otrzymała także statuetkę DEMES – nagrodę biznesu sportowego przyznawaną przez kapitułę, w której skład wchodzą przedstawiciele środowiska akademickiego, właściciele agencji marketingowych i eksperci od spraw wizerunku w sporcie. Dla Grupy LOTOS istotne jest bowiem nie tylko przekazanie środków na wsparcie kadr narodowych, utytułowanych zawodników czy klubów, ale także możliwość popularyzacji danej dyscypliny w społeczeństwie. Duże znaczenie ma aktywizacja młodych ludzi oraz możliwość stworzenia im warunków do rozwoju pasji sportowych i osiągania sukcesów.
LOTOS to główny sponsor reprezentacji Polski w piłce nożnej, która teraz rozgrzewa emocje kibiców podczas występów na Euro 2020. Spółka będzie także wspierać piłkarzy podczas mistrzostw świata w Katarze w 2022 r. Poza tym koncern jest głównym sponsorem reprezentacji Polski kobiet, ale także obejmuje swoją opieką wiele inicjatyw adresowanych do młodych piłkarzy. To przede wszystkim program „Piłkarska przyszłość z LOTOSEM", w którym chłopcy i dziewczęta mogą realizować swoją pasję związana z piłką nożną, dzięki prowadzonym na najwyższym poziomie treningom, odpowiedniemu sprzętowi, a także wyjazdom na obozy i stypendia sportowe. Młodzi sportowcy mogą kontynuować swój rozwój w Akademii Piłkarskiej LG, a następnie w młodzieżowej reprezentacji Polski.
– Nasza współpraca z PZPN wykracza poza zwykły sponsoring kadry narodowej. To także promocja aktywności fizycznej, amatorskiego podejścia do tego sportu oraz wsparcie młodzieży w rozwoju ich pasji. Dlatego zasięg opieki Grupy LOTOS nad polską piłką nożną obejmuje także wiele inicjatyw adresowanych do młodych piłkarzy. To przecież oni za jakiś czas mogą stać się zawodnikami, którym będziemy kibicować podczas kolejnych mistrzostw. Zresztą związany z programem Przemek Frankowski ma już za sobą 12 występów w kadrze A naszej reprezentacji, m.in. podczas ostatniego meczu ze Słowacją – wyjaśnia Zofia Paryła, prezes zarządu Grupy LOTOS.