TikTok na wojnie z fonograficznymi gigantami

TikTok w kulisach Grammy w Los Angeles negocjował opłaty licencyjne za nagrania muzyczne. W Australii wycofał natomiast muzykę największych gwiazd, by sprawdzić jak zareaguje rynek.

Publikacja: 07.02.2023 11:14

TikTok na wojnie z fonograficznymi gigantami

Foto: AdbeStock

Wszystkie te sytuacje związane są z twardymi negocjami pomiędzy chińskim właścicielem aplikacji mobilnej a największymi koncernami, czyli Universalem, Sony i Warnerem.

W 2022 r. spodziewano się od TikToka dużych tantiem, ponieważ miał ponad miliard użytkowników z szacowanymi na 12 mld dolarów wpływami, a więc trzykrotnie wyższymi niż w 2021 r. TikTok płacił trzy centy za każdy nowy filmik, w którym odtwarzana jest piosenka. Milion odtworzeń to 30 tys. dolarów.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Muzyka popularna
Led Zeppelin w polskich kinach. Robert Plant zarobił 7 mln funtów na tantiemach
Muzyka popularna
Legendy polskiego rapu zagrają na trzeciej edycji The Legend Festiwal
Muzyka popularna
Koncerty 2025. Kto pobije w Polsce rekord Taylor Swift?
Muzyka popularna
Taylor Swift, Dawid Podsiadło i Taco Hemingway: Czas koncertowych sukcesów
Muzyka popularna
Będzie kolejna płyta Nine Inch Nails? Lider zespołu zapowiada powrót