TikTok na wojnie z fonograficznymi gigantami

TikTok w kulisach Grammy w Los Angeles negocjował opłaty licencyjne za nagrania muzyczne. W Australii wycofał natomiast muzykę największych gwiazd, by sprawdzić jak zareaguje rynek.

Publikacja: 07.02.2023 11:14

TikTok na wojnie z fonograficznymi gigantami

Foto: AdbeStock

Wszystkie te sytuacje związane są z twardymi negocjami pomiędzy chińskim właścicielem aplikacji mobilnej a największymi koncernami, czyli Universalem, Sony i Warnerem.

W 2022 r. spodziewano się od TikToka dużych tantiem, ponieważ miał ponad miliard użytkowników z szacowanymi na 12 mld dolarów wpływami, a więc trzykrotnie wyższymi niż w 2021 r. TikTok płacił trzy centy za każdy nowy filmik, w którym odtwarzana jest piosenka. Milion odtworzeń to 30 tys. dolarów.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Muzyka popularna
Kirk Hammett z Metalliki nagrywa solową płytę, czytając Pitagorasa po grecku
Materiał Promocyjny
Jak wygląda nowoczesny leasing
Muzyka popularna
„Wicked”, oscarowy przebój, ma premierę w Teatrze Roma
Muzyka popularna
Eric Clapton, król gitary, skończył 80 lat
Muzyka popularna
Pink Floyd: David Gilmour nagrywa nową płytę, Roger Waters odgrzewa „Dark Side”
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Muzyka popularna
Męskie Granie'25: Powrót zespołu Sistars
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście