TikTok na wojnie z fonograficznymi gigantami

TikTok w kulisach Grammy w Los Angeles negocjował opłaty licencyjne za nagrania muzyczne. W Australii wycofał natomiast muzykę największych gwiazd, by sprawdzić jak zareaguje rynek.

Publikacja: 07.02.2023 11:14

TikTok na wojnie z fonograficznymi gigantami

Foto: AdbeStock

Wszystkie te sytuacje związane są z twardymi negocjami pomiędzy chińskim właścicielem aplikacji mobilnej a największymi koncernami, czyli Universalem, Sony i Warnerem.

W 2022 r. spodziewano się od TikToka dużych tantiem, ponieważ miał ponad miliard użytkowników z szacowanymi na 12 mld dolarów wpływami, a więc trzykrotnie wyższymi niż w 2021 r. TikTok płacił trzy centy za każdy nowy filmik, w którym odtwarzana jest piosenka. Milion odtworzeń to 30 tys. dolarów.

Pozostało 84% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Muzyka popularna
Jazztopad: jazzmani zagrają w mieszkaniach melomanów. Nowa fala jazzu we Wrocławiu
Muzyka popularna
Jacob Collier, uczeń Quincy Jonesa, wystąpi w Łodzi
Muzyka popularna
Nie żyje Quincy Jones – gigant XX wieku
Muzyka popularna
Nie żyje Quincy Jones, producent „Thrillera” i „We Are The World”
Materiał Promocyjny
Ładowanie samochodów w domu pod każdym względem jest korzystne
Muzyka popularna
The Cure: mistrz muzyki cmentarnej ma kłopot z tekstami