W tym roku mija 50 lat od premiery jednego z najsłynniejszych albumów w historii rocka. Sprzedany w 45 mln kopii, znajduje się na czwartym miejscu listy największych płytowych bestsellerów.
Ikoniczna okładka, którą pół wieku temu stworzył Storm Thorgerson i Aubrey Powell, przedstawia pryzmat rozszczepiający światło na sześć kolorów: czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski i fioletowy.
Czytaj więcej
Bootleg, czyli nielegalne nagrania gwiazd, to od lat mroczny przedmiot pożądania fanów i pirackich wydawców. Kiedyś wychodziły na winylach, teraz gwiazdy walczą z nimi w sieci.
W logo tegorocznego wydania w liczbę zero, stanowiącą część jubileuszowego „50”, zostały wkomponowane kolory, które stały się powodem ataku niektórych internautów. Piszą oni, że Floydzi przyłączyli się do promowania LGBT. Padają deklaracje bardziej krewkich komentatorów, że przestaną słuchać muzyki zespołu.