Streamingowa lista przebojów. Poznaliśmy wartość polskiego rynku fonograficznego

W pierwszym półroczu 2022 roku przychody naszej fonografii wyniosły 256 mln zł. Ponad 76 proc. przyniósł streaming.

Publikacja: 16.01.2023 03:00

Pierwsze miejsca w 2022 r. należą do singla „Złote tarasy” (Mr. Polska i Abel de Jong) oraz płyty „U

Pierwsze miejsca w 2022 r. należą do singla „Złote tarasy” (Mr. Polska i Abel de Jong) oraz płyty „Uczta” Sanah (na zdjęciu).

Foto: PAP/Łukasz Gągulski

„Rzeczpospolita” jako pierwsza podaje wartość polskiego rynku fonograficznego w przełomowym okresie jego transformacji, kiedy wartość streamingu przekroczyła połowę rynku. Z udziałów liczonych na 44 proc. w pierwszej połowie 2021 r. urosła ona do 76 proc. w analogicznym okresie 2022 roku.

Przełom danych widać przede wszystkim na tle innych nośników sprzedaży nagrań. Płyty CD to już niespełna 15 proc., zaś spadek znaczenia cyfrowej płyty uwypukla liczony na 8 proc. udział w sprzedaży płyt winylowych. DVD, dzwonki i pobrania stanowią łącznie jeden procent.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Muzyka popularna
O.S.T.R., Grubson i TEDE połączą rap z operą w widowisku „OpeRAP: ŚLEPCY”.
Muzyka popularna
„Wicked” w Romie. Fenomen musicalu na kredyt czarnej magii
Muzyka popularna
Zalewski z trzema Fryderykami. Waluś o „kompromitacji” Nawrockiego
Muzyka popularna
Nowy album Eltona Johna. Powrócił z boską Brandi Carlile
Muzyka popularna
Kirk Hammett z Metalliki nagrywa solową płytę, czytając Pitagorasa po grecku