Streamingowa lista przebojów. Poznaliśmy wartość polskiego rynku fonograficznego

W pierwszym półroczu 2022 roku przychody naszej fonografii wyniosły 256 mln zł. Ponad 76 proc. przyniósł streaming.

Publikacja: 16.01.2023 03:00

Pierwsze miejsca w 2022 r. należą do singla „Złote tarasy” (Mr. Polska i Abel de Jong) oraz płyty „U

Pierwsze miejsca w 2022 r. należą do singla „Złote tarasy” (Mr. Polska i Abel de Jong) oraz płyty „Uczta” Sanah (na zdjęciu).

Foto: PAP/Łukasz Gągulski

„Rzeczpospolita” jako pierwsza podaje wartość polskiego rynku fonograficznego w przełomowym okresie jego transformacji, kiedy wartość streamingu przekroczyła połowę rynku. Z udziałów liczonych na 44 proc. w pierwszej połowie 2021 r. urosła ona do 76 proc. w analogicznym okresie 2022 roku.

Przełom danych widać przede wszystkim na tle innych nośników sprzedaży nagrań. Płyty CD to już niespełna 15 proc., zaś spadek znaczenia cyfrowej płyty uwypukla liczony na 8 proc. udział w sprzedaży płyt winylowych. DVD, dzwonki i pobrania stanowią łącznie jeden procent.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Muzyka popularna
Led Zeppelin w polskich kinach. Robert Plant zarobił 7 mln funtów na tantiemach
Muzyka popularna
Legendy polskiego rapu zagrają na trzeciej edycji The Legend Festiwal
Muzyka popularna
Koncerty 2025. Kto pobije w Polsce rekord Taylor Swift?
Muzyka popularna
Taylor Swift, Dawid Podsiadło i Taco Hemingway: Czas koncertowych sukcesów
Muzyka popularna
Będzie kolejna płyta Nine Inch Nails? Lider zespołu zapowiada powrót