Polacy stawiają na sztukę z sieci

Jak wynika z badania SW Research dla Allegro co czwarty ma w swoim domu dzieło współczesnego artysty. Aż 69 proc. z nich kupiło je przez internet.

Aktualizacja: 25.06.2020 16:55 Publikacja: 25.06.2020 16:30

Polacy stawiają na sztukę z sieci

Foto: Adobe Stock

Platformy internetowe to coraz częstsza alternatywa dla tradycyjnych aukcji - ponad połowa ofert w kategorii Sztuka to licytacje. Do internetu przeniosła się też kolejna edycja Targów Sztuki Dostępnej, które nie mogły się odbyć w tradycyjny sposób z uwagi na pandemię. Dzięki temu każdy zyskał dostęp do dzieł sztuki współczesnej, a artyści mogą dotrzeć do kilkunasto milionowej grupy potencjalnych klientów.

Czytaj także: Internet uratował handel sztuką. Jak będzie po zarazie?

Pozostało 82% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?