Wolimy telewizor niż komputer i smartfon

Ponad połowa Polaków wciąż nie korzysta ze smart TV. Ale choć niechętnie podłączamy odbiorniki do internetu, to mimo wszystko częściej oglądamy filmy właśnie na inteligentnym telewizorze niż innym urządzeniu z ekranem.

Aktualizacja: 28.05.2021 06:24 Publikacja: 27.05.2021 21:00

Z inteligentnych odbiorników korzysta ponad 10 mln Polaków. To dwa razy więcej niż pięć lat temu.

Z inteligentnych odbiorników korzysta ponad 10 mln Polaków. To dwa razy więcej niż pięć lat temu.

Foto: shutterstock

Pomimo faktu, że inteligentna telewizja (smart TV) w ostatnich pięciu latach rozwijała się średnio w imponującym tempie 20 proc. rocznie, to w dalszym ciągu jest relatywnie słabo rozpowszechniona. Jak wynika z najnowszych badań firmy Gonet.TV, które „Rzeczpospolita" publikuje jako pierwsza, 54 proc. dorosłych osób w dalszym ciągu nie używa smart TV.

Co prawda w Polsce co minutę sprzedają się średnio cztery odbiorniki telewizyjne, jednak większość z nich to najtańsze modele, których cena nie przekracza 1,5 tys. zł. A to oznacza, jak tłumaczą eksperci, że nie posiadają funkcji smart. Sceptycy sugerują, że nie ma co się spodziewać szybkiego upowszechnienia inteligentnej telewizji dzięki zakupom nowych telewizorów. Tym bardziej że nawet jeśli mamy już inteligentny odbiornik, to sześciu na dziesięciu użytkowników nie korzysta z jego funkcji online.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Media
Zmarł Wiesław Podkański, wieloletni prezes Ringier Axel Springer Polska
Media
Radio Zet: Daniel Obajtek chciał kupić „Rzeczpospolitą”. Nie kupił, ale wydał setki tysięcy złotych
Media
TVN jednak nie zmieni właściciela. Zarząd informuje o przyczynach
Media
Rosjanie są zmęczeni propagandą. Porzucają kremlowską telewizję
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Media
Znów gorąco wokół TVN. Nowe informacje o inwestorach