Giełdowe miliony na siatkówkę

Coraz więcej firm z warszawskiej giełdy wspiera drużyny siatkarskie. Od najbliższego sezonu dołączy do nich Mostostal Warszawa

Publikacja: 06.07.2010 21:06

Siatkarze Asseco Resovia Rzeszów

Siatkarze Asseco Resovia Rzeszów

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Łokaj Krzysztof Łokaj

Budowlana spółka wesprze AZS Politechnikę Warszawską jako jeden z trzech sponsorów strategicznych (obok Neckermanna i Imtechu).

- Od lat jesteśmy związani z tą uczelnią. Sponsorowanie jej sportowców jest tylko jednym z naszych wspólnych przedsięwzięć – mówi Jarosław Popiołek, prezes Mostostalu. – Zdecydowaliśmy się na taki rodzaj wsparcia ze względu na to m.in., że uczelnia ma ciekawy projekt wprowadzenia aż czterech drużyn do najwyższych klas rozgrywkowych w ciągu trzech sezonów – dodaje. Oprócz siatkarzy chodzi o pierwszoligowych koszykarzy i piłkarzy ręcznych oraz drugoligowe siatkarki.

Mostostal dołączy do kilkunastu giełdowych firm, które współpracują z męskimi i żeńskimi drużynami siatkarskimi z najwyższych klas rozgrywkowych. Wśród sponsorów drużyn męskich znajdują się m.in. PGE, Asseco Poland i Pamapol. Drużyny kobiece są zaś wspierane chociażby przez Impel i spółki zależne Tauronu oraz PGNiG.

Przedstawiciele firm z GPW niechętnie mówią o kwotach przekazywanych drużynom. Największe umowy sponsorskie liczone są jednak w milionach złotych. Dla przykładu budżet PGE Skry Bełchatów, której sponsorem jest m.in. Polska Grupa Energetyczna, w minionym sezonie miał wynieść około 10 mln zł. Znacznie mniejsze kwoty przekazuje co roku Pamapol, który przed laty wspierał drużynę z Częstochowy, a obecnie współpracuje z siatkarzami z Wielunia.

– Nasze wydatki nie przekraczają kilkuset tysięcy złotych rocznie, a przynoszą bardzo wymierne efekty – mówi Krzysztof Półgrabia, prezes producenta dań gotowych. – Przykładowo dzięki sponsorowaniu zespołu z Częstochowy zwiększyła się rozpoznawalność naszych produktów, co ułatwiło nam rozmowy z dystrybutorami.

Zdarza się, że w nazwie drużyny nie pojawia się nazwa sponsora, lecz jego produktu. Tak jest chociażby w przypadku Tytanu AZS Częstochowa, którego sponsorem jest Selena. Dlaczego firma zdecydowała się właśnie na takie rozwiązanie?

– Tytan Professional jest naszą kluczową marką, promowaną na wszystkich rynkach, na których działamy – tłumaczy Andrzej Lipowicz, dyrektor biura zarządu Seleny. – Nasi klienci patrzą nie na producenta, lecz na nazwę produktu, dlatego promowanie Seleny nie przełożyłoby się na zwiększenie sprzedaży.

Budowlana spółka wesprze AZS Politechnikę Warszawską jako jeden z trzech sponsorów strategicznych (obok Neckermanna i Imtechu).

- Od lat jesteśmy związani z tą uczelnią. Sponsorowanie jej sportowców jest tylko jednym z naszych wspólnych przedsięwzięć – mówi Jarosław Popiołek, prezes Mostostalu. – Zdecydowaliśmy się na taki rodzaj wsparcia ze względu na to m.in., że uczelnia ma ciekawy projekt wprowadzenia aż czterech drużyn do najwyższych klas rozgrywkowych w ciągu trzech sezonów – dodaje. Oprócz siatkarzy chodzi o pierwszoligowych koszykarzy i piłkarzy ręcznych oraz drugoligowe siatkarki.

Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Chińczycy przegrali w sądzie w USA w sprawie TikToka. Co dalej z aplikacją?