T-Systems Polska nie wyklucza przejęć

Operatorzy telekomunikacyjni szukają nowych źródeł przychodów. Coraz częściej wybierają usługi IT

Publikacja: 03.04.2012 03:22

T-Systems Polska nie wyklucza przejęć

Foto: Bloomberg

Alexander Bartz, kierujący T-Systems Polska (część T-Systems, spółki zależnej T-Mobile), zapowiada, że firma zamierza agresywnie walczyć o polskich klientów. Podobnie agresywnie o budżety rodzimych firm zamierza zabiegać założona w 2011 r. firma Integrated Solutions należąca do TP SA. Podmiot miał w ub.r. ok. 50 mln zł przychodów.

T-Systems Polska, który ma znacznie dłuższą historię, miało w 2011 r. 240 mln zł sprzedaży, czyli 26 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym roku, jak zapowiada Bartz, obroty powinny być jeszcze wyższe. – Rynek usług IT stanowi w Polsce tylko 20 proc. wszystkich wydatków na IT. Na Zachodzie ten wskaźnik przekracza grubo 30 proc. Rynek ma zatem duży potencjał wzrostu – mówi prezes. Nie ukrywa, że celem spółki za trzy lata jest zwiększenie sprzedaży do 100 mln euro rocznie. – To byłby dla nas duży sukces – nie ukrywa.

Twierdzi, że T-Systems Polska stawia na rozwój organiczny. Przyznaje jednak, że w niektórych państwach koncern zdecydował się na przejęcia. Nie zdradza jednak, czy spółka prowadzi rozmowy w tej sprawie w Polsce. – Monitorujemy rynek. Przyglądamy się ciekawym firmom – oznajmia.

Kierowana przez Bartza spółka świadczy usługi wdrażania i integracji oprogramowania (w tym rozwiązań SAP) oraz outsourcingu. Oferuje też usługi IT w formule cloud computingu (dostęp do oprogramowania przez sieć), realizuje projekty infrastrukturalne (m.in. okablowania). W ofercie ma też usługi telekomunikacyjne oraz oprogramowanie dla służby zdrowia i energetyki. – Nasza oferta obejmuje wszystkie obszary funkcjonowania przedsiębiorstwa w obszarze nowych technologii. Klienci coraz częściej szukają partnera, który będzie dla nich świadczył kompleksowe usługi tego typu. Na świecie trend, żeby w pakiecie sprzedawać usługi informatyczne i telekomunikacyjne, jest coraz bardziej widoczny – twierdzi Bartz.

T-Systems chce położyć większy nacisk na sprzedaż usług w formule cloud computingu. – Mamy jako korporacja przeszło siedmioletnie doświadczenie na tym rynku. Dysponujemy również, razem z polskim T-Mobile, odpowiednią infrastrukturą techniczną – twierdzi.

Dodaje, że Polska jest jednym z 20 strategicznych rynków dla koncernu, który w zeszłym roku miał 9,1 mld euro obrotów.

Media
„Powiedz to Kobiecie", nowy podcast „Rzeczpospolitej"
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Media
Przemysław Tychmanowicz zastępcą redaktora naczelnego „Parkietu”
Media
Oficer bezpieki stworzy cyfrową gospodarkę Rosji. Będzie więcej cenzury i kontroli w sieci
Media
TikTok przegrał w amerykańskim sądzie. Już w niedzielę może zostać zakazany
Materiał Promocyjny
7 powodów, dla których warto przejść na Małą Księgowość
Media
SEC pozywa Elona Muska w sprawie Twittera. Miał złamać prawo, by zaoszczędzić
Materiał Promocyjny
Wojażer daje spokój na stoku