Łukasz Wejchert, były prezes Onetu, angażuje się w kolejne przedsięwzięcie internetowe. Tym razem udostępni polskim użytkownikom Facebooka serwis podarunkowy Wrapp. Jego celem jest rozdawanie kart zniżkowych na zakupy w sklepach znanych marek. Karty są przekazywane wśród znajomych na Facebooku, stąd nazwa tego typu przedsięwzięcia: social gifting.
Wrapp działa w Szwecji, Wielkiej Brytanii, USA i Norwegii. Wkrótce oprócz Polski dołączy do nich jeszcze 11 państw. W ciągu ostatnich pięciu miesięcy za pośrednictwem Wrapp rozdano 1,7 mln kart upominkowych. Wśród udziałowców firmy są twórcy komunikatora Skype i serwisu społecznościowego LinkedIn.
– Wrapp to projekt globalny, który wymaga obecności lokalnych partnerów wdrażających to rozwiązanie na znanych sobie rynkach – powiedział „Rz" Łukasz Wejchert, obecnie szef firmy Dirlango. – Nierzadko ci lokalni partnerzy angażują się finansowo w to przedsięwzięcie na poziomie międzynarodowym. To właśnie chcę uczynić – w najbliższym czasie obejmę udziały we Wrappie. Nie mogę jednak zdradzić szczegółów finansowych tej operacji.
W polskim Wrappie Wejchert tworzy bazę współpracujących z projektem marek. Szefem lokalnego oddziału firmy jest Thomas Krotkiewski.
– Na jesieni planujemy dużą kampanię związaną z uruchomieniem tej usługi w Polsce – mówi „Rz" Krotkiewski. – W tej chwili poszukujemy sieci handlowych i sklepów do współpracy. Ruszymy, kiedy zgromadzimy odpowiednią grupę dużych partnerów handlowych chętnych do oferowania kart zniżkowych na swoje produkty.