Wyniki badania Megapanel w marcu

W marcu liczba użytkowników największych portali rosła. Zmniejszyła się za to przewaga Facebooka nad rodzimą Naszą Klasą

Publikacja: 07.05.2013 19:59

Wyniki badania Megapanel w marcu

Foto: Bloomberg

Najwięcej użytkowników miały w marcu portale Google.pl: 16,62 mln (przy 16,65 mln w lutym), Facebook.com: 13,78 mln (przy 13,97 mln w lutym) oraz Youtube.com: 13,45 mln (13,48 mln w lutym) – wynika z badania Megapanel PBI/Gemius.

Wśród największych portali ogólnotematycznych wszystkie cieszyły się większą popularnością internautów niż miesiąc wcześniej. Lider, Onet.pl, miał 12,42 mln użytkowników (12,13 mln miesiąc wcześniej), Wp.pl: 10,82 mln (10,56 mln w lutym), Gazeta.pl: 8,85 mln (8,76 mln miesiąc wcześniej) , a Interia.pl: 6,86 mln (miesiąc wcześniej było to 6,67 mln).

Podczas gdy liczba użytkowników Facebooka w marcu spadała, jego lokalna konkurencja, portal Nk.pl, zyskiwał zainteresowanie internautów. W marcu miał ich 8,04 mln, podczas gdy miesiąc wcześniej było ich 7,97 mln.

Z pierwszej dwudziestki najchętniej odwiedzanych witryn w Polsce wypadło zumi.pl, wszedł do niej natomiast portal Goodgamestudios.com (3,67 mln użytkowników).

W rankingu grup witryn najwięcej użytkowników odnotowały tradycyjnie portale z Grupy Google: 17,27 mln (17,25 mln miesiąc wcześniej) oraz wspominane Facebook.com oraz Youtube.com.

Niedawno spółka Polskie Badania Internetu, na której zlecenie firma Gemius przygotowuje już od prawie dziesięciu lat comiesięczne badanie Megapanel , ogłosiła konkurs na badanie polskiego Internetu.

Firmy z całego świata swoje zgłoszenia w konkursie ogłoszonym dzisiaj mogą nadsyłać do 23 maja. Badaniem mają być objęte: oglądalność witryn internetowych, korzystanie z aplikacji internetowych, stream (audio i wideo) oraz urządzenia nie będące komputerami stacjonarnymi - smartfony, tablety i telewizory z dostępem do Internetu oraz konsole do gier. Z wyłonioną w konkursie firmą podpisana zostanie umowa na 3-4 lata. Po tym czasie PBI znów rozpisze konkurs. . - PBI jest zadowolone ze współpracy z Gemiusem, jednak chcąc zapewnić rynkowi najlepszy produkt i uzyskać świeże spojrzenie na podejście do pomiaru,  podjęła decyzję o przeglądzie dostępnych metodologii pomiaru Internetu – podała firma.

Najwięcej użytkowników miały w marcu portale Google.pl: 16,62 mln (przy 16,65 mln w lutym), Facebook.com: 13,78 mln (przy 13,97 mln w lutym) oraz Youtube.com: 13,45 mln (13,48 mln w lutym) – wynika z badania Megapanel PBI/Gemius.

Wśród największych portali ogólnotematycznych wszystkie cieszyły się większą popularnością internautów niż miesiąc wcześniej. Lider, Onet.pl, miał 12,42 mln użytkowników (12,13 mln miesiąc wcześniej), Wp.pl: 10,82 mln (10,56 mln w lutym), Gazeta.pl: 8,85 mln (8,76 mln miesiąc wcześniej) , a Interia.pl: 6,86 mln (miesiąc wcześniej było to 6,67 mln).

Media
Radio Zet: Daniel Obajtek chciał kupić „Rzeczpospolitą”. Nie kupił, ale wydał setki tysięcy złotych
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Media
TVN jednak nie zmieni właściciela. Zarząd informuje o przyczynach
Media
Rosjanie są zmęczeni propagandą. Porzucają kremlowską telewizję
Media
Znów gorąco wokół TVN. Nowe informacje o inwestorach
Media
„Minecraft: Film” ustanowił rekord kinowy w Polsce. Wygrał z polskim filmem