Empik ma 350 mln zł na kolejne inwestycje

Lider sprzedaży książek i muzyki w Polsce zapowiada dalsze inwestycje. Zarówno w platformę internetową, jak i stacjonarne sklepy, których liczba w tym roku ma zbliżyć się już do 400.

Publikacja: 28.01.2025 13:04

Empik ma 350 mln zł na kolejne inwestycje

Foto: Adobe Stock

Empik po dobrym ostatnim kwartale 2024 r. zapowiada dalszy intensywny rozwój. Platforma Empik.com zakończyła 2024 rok na czwartej pozycji w zestawieniu polskiego e-commerce, docierając miesięcznie do niemal 11 mln realnych użytkowników. Sprzedaż w ramach Empik Marketplace w grudniu wzrosła aż o 80 proc. rdr. Miniony kwartał to także dalsza ekspansja sieci salonów – na mapie pojawiło siedem nowych, w tym flagowy Empik Marszałkowska w dawnym pawilonie Cepelii w Warszawie.

Empik ma miliony na inwestycje

Spółka zawarła nowe umowy finansowe na łączną kwotę 350 mln zł. Suma finansowania obejmuje kredyt długoterminowy oraz kredyt rewolwingowy w wysokości odpowiednio 230 mln oraz 120 mln.

Czytaj więcej

Księgarnie nadal znikają. Książki kupujemy w internecie i spożywczaku

W konsorcjum banków, które udzieliły finansowania Grupie Empik znalazło się pięć instytucji - BNP Paribas Bank Polska, Santander Bank Polska, PKO Bank Polski, Bank Gospodarstwa Krajowego oraz mBank.

- Chociaż 2024 r. upłynął pod znakiem wielu wyzwań na rynku, za nami kolejny rok dwucyfrowych wzrostów, a w szczególności mocny sprzedażowo czwarty kwartał. Zwieńczeniem tego roku były zawarte umowy finansowe. Bardzo nas cieszy, że renomowane instytucje bankowe darzą nas zaufaniem i, tak jak my, wierzą w sukces obranej przez nas strategii, potencjał rozwoju i siłę całego ekosystemu Grupy – podkreśla Piotr Świątek, dyrektor finansowy, członek zarządu Grupy Empik. - Z uwagi na dotychczasowy dobry standing finansowy i ujemny tzw. dług netto, po nowym finansowaniu Empik utrzyma bardzo umiarkowany poziom zadłużenia, zyskując nowe możliwości - dodaje.

Pozyskane środki zostaną przeznaczone na finansowanie rozwoju. W szczególności pozwolą dalej umacniać pozycję w sprzedaży: platformy e-commerce, z naciskiem na Empik Marketplace, sieci stacjonarnej, która według planów ekspansji w 2025 roku zbliży się do 400 lokalizacji, a także dalszą rozbudowę oferty w ramach ponad 20 kategorii produktowych dostępnych w salonach i na Empik.com. To wszystko napędzane innowacją i inwestycjami w technologię.

Dobry sezon świąteczny dla Grupy Empik

Co roku sezon przedświątecznych zakupów to kluczowy okres sprzedażowy dla Grupy Empik. Firma zamknęła czwarty kwartał ze wzrostami we wszystkich kanałach sprzedaży. W ostatnim kwartale roku liczba zamówień na Empik.com wzrosła o niemal 20 proc., a w samym grudniu o blisko 30 proc. względem 2023 roku. Miało to również odzwierciedlenie w rosnącym zasięgu platformy – w grudniu Empik.com odwiedziło niemal 11 mln użytkowników, co oznaczało wzrost o ponad 15 proc. Ważną rolę odegrała tu aplikacja Empik, która przyciągnęła o ponad 40 proc. więcej użytkowników w grudniu.

Rekordowy był także Black Friday z niemal 100 proc. dynamiką na Empik.com w porównaniu z rokiem poprzednim. Szczytowym dniem przedświątecznych zakupów był jednak 16 grudnia – tego dnia klienci złożyli na Empik.com ponad 214 tys. zamówień i kupili w ten sposób ponad 335 tys. produktów. W efekcie spółka zamknęła dzień generując 25,8 mln zł obrotu.

Siłą napędową rozwoju platformy Empik.com pozostaje Empik Marketplace, którego udział w sprzedaży za pośrednictwem platformy rośnie. Odpowiada już za niemal 50 proc. całej sprzedaży online. Tylko w czwartym kwartale sprzedawcy zewnętrzni zrealizowali ponad 2 mln zamówień. Pozwoliło to zamknąć grudzień z blisko 80 proc. wzrostem sprzedaży w modelu marketplace rok do roku.

Empik po dobrym ostatnim kwartale 2024 r. zapowiada dalszy intensywny rozwój. Platforma Empik.com zakończyła 2024 rok na czwartej pozycji w zestawieniu polskiego e-commerce, docierając miesięcznie do niemal 11 mln realnych użytkowników. Sprzedaż w ramach Empik Marketplace w grudniu wzrosła aż o 80 proc. rdr. Miniony kwartał to także dalsza ekspansja sieci salonów – na mapie pojawiło siedem nowych, w tym flagowy Empik Marszałkowska w dawnym pawilonie Cepelii w Warszawie.

Pozostało jeszcze 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Wstępne oferty na TVN. Są pierwsze oficjalne informacje
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Media
Donald Trump zdradził, że Microsoft podjął rozmowy o przejęciu TikToka
Media
Amerykański startup przejmie TikToka w USA? Trump ma wkrótce podjąć decyzję
Media
„Powiedz to Kobiecie", nowy podcast „Rzeczpospolitej"
Materiał Promocyjny
7 powodów, dla których warto przejść na Małą Księgowość
Media
Przemysław Tychmanowicz zastępcą redaktora naczelnego „Parkietu”
Materiał Promocyjny
Wystartowały tegoroczne ferie zimowe