Netflix podnosi ceny abonamentów, ale nie we wszystkich krajach

Netflix zaczyna podnosić ceny abonamentów w niektórych krajach. Wzrost ilości subskrybentów zaczyna słabnąć, walka ze zjawiskiem dzielenia się hasłami do serwisu nie pomogła zwiększyć przychody.

Publikacja: 18.10.2024 17:57

Netflix zaczyna podnosić ceny abonamentów w niektórych krajach

Netflix zaczyna podnosić ceny abonamentów w niektórych krajach

Foto: Bloomberg

Netflix poinformował, że w ciągu ostatniego miesiąca podniósł już opłaty abonamentowe w Japonii i kilku krajach Europy, a także na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Zmiany cen abonamentów we Włoszech i Hiszpanii są obecnie wdrażane.

W swoich najnowszych wynikach Netflix pokazał, że pozyskał 5,1 miliona abonentów między lipcem a wrześniem — wyprzedzając prognozy, ale był to najmniejszy wzrost od ponad roku. Firma jest pod presją, aby pokazać inwestorom, co będzie napędzać wzrost ilości abonentów w nadchodzących latach, ponieważ jej już ogromny zasięg utrudnia znalezienie nowych.

Czytaj więcej

ATM Grupa kręci nowy film dla Netfliksa. Prezes odniósł się do sporu w rodzinie Solorza

Netfliź zyskał 45 mln nowych użytkowników

Ostatnim razem, gdy Netflix zauważył oznaki spowolnienia, w 2022 r., wdrożył środki mające na celu powstrzymanie udostępniania haseł i poinformował, że zaoferuje nową opcję przesyłania strumieniowego z reklamami – tańszą niż dotychczasowa.

Firma pozyskała ponad 45 milionów nowych użytkowników od zeszłego roku i ma 282 miliony abonentów na całym świecie. Analitycy spodziewają się również, że reklamy ostatecznie staną się dużym biznesem dla Netflixa.

Na razie jednak Netflix zastrzegł, że jest jeszcze „za wcześniej” i stwierdził, że reklamy mogą zacząć generować wzrost przed przyszłym rokiem, pomimo że wielu abonentów zdecydowało się na plan z reklamami. Nowy abonament, który jest najtańszą opcją firmy, stanowił 50 proc. nowych rejestracji w miejscach, w których jest oferowany w ostatnim kwartale, poinformował Netflix.

Czytaj więcej

Netflix podnosi ceny wszystkich pakietów w Polsce

Nawet bez wzrostu ze strony reklam, Netflix podał, że przychody w okresie lipiec-wrzesień wzrosły o 15 proc. w porównaniu z tym samym okresem w zeszłym roku, do ponad 9,8 mld USD. Zysk wzrósł również z 1,6 mld USD w tym samym okresie w zeszłym roku do 2,3 mld USD.

Netflix ostatnio podniósł ceny w Wielkiej Brytanii i USA w 2023 roku, ale od 2022 r. nie zmienił ceny swojego popularnego „standardowego planu” bez reklam.

Netflix wydaje pieniądze na nowe hity

W przeszłości firma czasami eksperymentowała z cenami w mniejszych krajach, zanim wprowadziła zmiany na głównych rynkach, takich jak USA i Wielka Brytania. Matt Britzman, starszy analityk kapitałowy w Hargreaves Lansdown, powiedział BBC, że silna pozycja finansowa Netflixa pozwala firmie nadal wydawać pieniądze na nowe hity — jest to klucz, jeśli ma nadzieję podnieść ceny bez negatywnej reakcji. „To z natury kapryśny rynek, na którym konsumenci chętnie zmieniają streamera” — powiedział. „Dodanie świeżych treści jest do tego kluczowe, szczególnie w obszarach takich jak wydarzenia sportowe, i może dać Netflixowi przewagę, której potrzebuje, aby podnieść ceny i sprawić, że klienci będą wracać po więcej”.

Netflix poinformował, że w ciągu ostatniego miesiąca podniósł już opłaty abonamentowe w Japonii i kilku krajach Europy, a także na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Zmiany cen abonamentów we Włoszech i Hiszpanii są obecnie wdrażane.

W swoich najnowszych wynikach Netflix pokazał, że pozyskał 5,1 miliona abonentów między lipcem a wrześniem — wyprzedzając prognozy, ale był to najmniejszy wzrost od ponad roku. Firma jest pod presją, aby pokazać inwestorom, co będzie napędzać wzrost ilości abonentów w nadchodzących latach, ponieważ jej już ogromny zasięg utrudnia znalezienie nowych.

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Hybrydy
Skoda Kodiaq. Co musisz wiedzieć o technologii PHEV?
Materiał Promocyjny
Stabilność systemu e-commerce – Twój klucz do sukcesu
Czym jeździć
Skoda Kodiaq. Mikropodróże w maxisamochodzie
Media
Donald Trump: Ludzie z Fox pomogli mi pisać przemówienie. Telewizja zdecydowanie zaprzecza
Media
Sukcesja w grupie Polsatu. Co się dzieje w Liechtensteinie i w Polsce
Media
W III kwartale kina straciły 25 proc. widzów
Media
Zygmunt Solorz odwołał synów z kluczowych firm