Komitety wyborcze zostawiają miliony Big Techom

Dwie największe partie polityczne walczące o władzę w Polsce w wyborach parlamentarnych mogły wydać na reklamy w serwisach Alphabetu i Meta już niemal 10 mln zł.

Aktualizacja: 12.10.2023 06:35 Publikacja: 12.10.2023 03:00

Im bliżej 15 października, tym większe kwoty płyną od partii politycznych na reklamy w internecie

Im bliżej 15 października, tym większe kwoty płyną od partii politycznych na reklamy w internecie

Foto: Fotorzepa/Zuzanna Dąbrowska

Im bliżej 15 października, dnia wyborów parlamentarnych w Polsce, tym większe kwoty płyną od partii politycznych na reklamy w internecie. Najwięcej wydaje Komitet Wyborczy Prawa i Sprawiedliwości, a najwięcej zarabia Alphabet, właściciel YouTube’a i Google’a – wynika z raportu Fundacji im. Stefana Batorego (Fundacja Batorego) przygotowanego na podstawie danych firmy Sotrender.

PiS stawia na YouTube’a

Pozostało jeszcze 94% artykułu

79 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Media
Prezes Legimi: audyt potrwa do końca marca
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Media
Sprzedaż TVN wchodzi w drugą fazę. Kto ubiega się o stację?
Media
Amazon wspiera X. To nie jedyny duży powrót na platformę Muska
Media
„Plus Minus” w nowych szatach. Metamorfoza weekendowego wydania „Rzeczpospolitej”
Media
Zmiany w „Rzeczpospolitej”. Nowi zastępcy redaktora naczelnego, nowa struktura