"Rzeczpospolita" w sierpniu znów najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce

Rzeczpospolita ponownie zajmuje pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce – potwierdzają analitycy Instytutu Monitorowania Mediów (IMM). W sierpniu dziennik odnotował ponad 3,1 tys. cytowań w polskich mediach.

Publikacja: 29.09.2023 16:38

"Rzeczpospolita" w sierpniu znów najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce

Foto: Gremi Media SA

Na drugim miejscu znalazła się Wirtualna Polska z liczbą blisko 3 tys. odwołań w innych tytułach, a trzecią pozycję zajmuje RMF FM, które cytowano wówczas 2,8 tys. razy. Najnowsze badanie zostało rozszerzone o ranking mediów o tematyce sportowej, którego liderem jest TVP Sport.

Rzeczpospolita na szczycie opiniotwórczych mediów

Pozycję lidera w rankingu ogólnym najbardziej opiniotwórczych mediów ponownie zajmuje "Rzeczpospolita" z wynikiem ponad 3,1 tys. cytowań. W sierpniu redakcja dziennika jako pierwsza informowała między innymi o napiętej sytuacji w Poczcie Polskiej, której pracownicy wystąpili do zarządu z żądaniem podwyżki wynagrodzenia zasadniczego od 1 września. Na drugiej pozycji utrzymuje się Wirtualna Polska wzmiankowana przez inne tytuły mediowe prawie 3 tys. razy. Podium z awansem o dwie pozycje zamyka RMF FM z liczbą 2,8 tys. odwołań w innych mediach.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Na podium zestawienia prasy "Rzeczpospolita", "Gazeta Wyborcza" i "Fakt"

Na pierwszym miejscu zestawienia tytułów prasowych, podobnie jak w rankingu ogólnym, pozostaje Rzeczpospolita – w sierpniu cytowana ponad 3,1 tys. razy. Na drugie miejsce z wynikiem 2,7 tys. wzmianek awansuje Gazeta Wyborcza. Podium zamyka Fakt, cytowany w sierpniu blisko 2,3 tys. razy.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

"Rzeczpospolita" numerem jeden w rankingu tytułów prasowych o profilu ekonomiczno-biznesowym

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno-biznesowym utrzymuje się Rzeczpospolita. Kolejne miejsca stale zajmują Dziennik Gazeta Prawna, Puls Biznesu, Forbes i Parkiet.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

RASP liderem TOP 10 wydawnictw, Gremi Media na 7. pozycji

Niezmiennie pozycję lidera w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje monitorowane w ramach badania łącznie były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce prawie 6,7 tys. razy. Na siódmej pozycji jest Gremi Media, którego redakcje ("Rzeczpospolita" i "Parkiet") były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce ponad 3,1 tys. razy.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 48 864 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

Badanie dotyczy okresu 1–31 sierpnia 2023 roku.

Na drugim miejscu znalazła się Wirtualna Polska z liczbą blisko 3 tys. odwołań w innych tytułach, a trzecią pozycję zajmuje RMF FM, które cytowano wówczas 2,8 tys. razy. Najnowsze badanie zostało rozszerzone o ranking mediów o tematyce sportowej, którego liderem jest TVP Sport.

Rzeczpospolita na szczycie opiniotwórczych mediów

Pozostało 85% artykułu
Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?