Facebook ma nowe logo. Zauważyliście?

Z bloga Mety wynika, że koncern odświeżył logo Facebooka. Różnica jest mało widoczna na pierwszy rzut oka.

Publikacja: 21.09.2023 16:29

Facebook ma nowe logo. Zauważyliście?

Foto: Adobe Stock

Przez lata logo Facebooka ulegało zmianom, podobnie jak sam serwis. Zazwyczaj jednak zmiany logo były łatwe do zauważenia.

Meta, właściciel serwisu, poinformowała właśnie na blogu, że identyfikacja wizualna marki znowu uległa zmianie.

– Celem naszej pracy było rozszerzenie naszych podstaw i stworzenie znaku definiującego naszą markę, który zakotwiczy system tożsamości Facebooka. Chcieliśmy mieć pewność, że odświeżone logo będzie znajome, a jednocześnie dynamiczne, dopracowane i eleganckie w wykonaniu. Te subtelne, ale znaczące, zmiany pozwoliły nam osiągnąć równowagę optyczną z poczuciem ruchu do przodu – stwierdził Dave N., dyrektor ds. projektowania w Facebooku cytowany we wpisie Mety.

Czytaj więcej

Internetowi giganci będą zmuszeni do przestrzegania unijnego prawa. Duże zmiany

Naszą intencją było stworzenie odświeżonego projektu logo Facebooka, które byłoby odważniejsze, elektryzujące i ponadczasowe. Każde z charakterystycznych, nowych udoskonaleń zapewnia większą harmonię w całym projekcie, co jest kluczowym elementem tożsamości aplikacji. Osiągnęliśmy to poprzez wprowadzenie bardziej pewnego wyrazu podstawowego niebieskiego koloru Facebooka, który został stworzony tak, aby był bardziej dostępny wizualnie w naszej aplikacji i zapewniał większy kontrast, aby litera „f” wyróżniała się – stwierdza Meta we wpisie.

Różnica w logo jest niewielka. Zamiast wrażenia wypukłości, które dawało dotychczasowe logo, stało się ono wizualnie bardziej płaskie. Barwa tła, na którym umieszczona jest biała litera "F" jest nieco ciemniejsza niż dotychczas. Również kształt litery "F" uległ niewielkiej zmianie. 

Odświeżeniu uległy również emotikony dostępne w serwisie.

Przez lata logo Facebooka ulegało zmianom, podobnie jak sam serwis. Zazwyczaj jednak zmiany logo były łatwe do zauważenia.

Meta, właściciel serwisu, poinformowała właśnie na blogu, że identyfikacja wizualna marki znowu uległa zmianie.

Pozostało 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Trzęsienie ziemi w RMF. Wieloletni szefowie odchodzą z zarządu
Media
Omdia: za 5 lat Netflix przegoni Polsat Box
Media
Rewolucja w Empiku. Sieć wchodzi na rynek książek używanych
Media
Potężna porażka Elona Muska. X zablokowany w całym kraju
Materiał Promocyjny
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Media
Musk atakuje sędziego, może zamknąć X
Materiał Promocyjny
Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki