Aktualizacja: 25.11.2024 01:13 Publikacja: 10.08.2023 12:40
Foto: Adobe Stock
The Walt Disney Company, koncern specjalizujący się w rozrywce filmowej, wraz z wynikami za miniony – trzeci dla firmy – kwartał bieżącego roku przedstawił plany zmian cen za platform streamingowe.
Najwięcej szczegółów podał dla rynku amerykańskiego. Dostęp do głównych serwisów, czyli przede wszystkim Disney+ bez reklam, podrożeje tam od 12 października. Disney+ w formule, jaką znamy w Polsce, ma kosztować 13,99 dol. miesięcznie (56 zł), czyli o 27 proc. więcej niż do tej pory. Nie zmieni się natomiast cena dostępu do wersji z reklamami (7,99 dol.), która na razie nie jest dostępna w Europie. Koncern zamierza to zmienić.
Trwa spór o władzę nad imperium Zygmunta Solorza. Mimo tego Cyfrowy Polsat, główna część imperium miliardera, pobił oczekiwania rynku kapitałowego co do zysków i podtrzymuje strategiczne plany. Jak to zrobił i na co będzie wydawać pieniądze?
Aby w tym roku frekwencja w kinach nie spadła, IV kwartał musi wypaść dużo lepiej niż rok temu. Na rezultatach może zaważyć kilka głośnych filmów.
Gazeta Giełdy i Inwestorów „Parkiet”, jeden z wiodących dzienników giełdowych i inwestycyjnych w Polsce, ogłasza nową ofertę prenumeraty, która daje czytelnikom wyjątkową okazję do czerpania zysków z najnowszych analiz, prognoz rynkowych oraz ekskluzywnych materiałów przygotowanych przez zespół ekspertów.
Ekspercka wiedza z zakresu biznesu, ekonomii i prawa, książki i poradniki, nieograniczony dostęp do rp.pl i pro.rp.pl, newslettery oraz pięć nowych tygodników tematycznych – to wszystko obejmuje odnowiona i ubogacona oferta prenumeraty „Rzeczpospolitej” na przyszły rok.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
To był prawdziwy rollercoaster. W ostatnich dniach kurs akcji Trump Media podlegał silnym wahaniom.
W sprawie odwołania dyrektorki Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej Karoliny Rozwód głos zabiera przewodniczący Rady PISF Andrzej Jakimowski.
Wielki sukces operatora Michała Dymka i duńsko-polskiego filmu Magnusa von Horna „Dziewczyna z igłą”.
W tym tygodniu rozmawiamy w podcaście „Komisja Kultury” z Rafałem Christem, redaktorem portalu Spider’s Web Rozrywka i autorem recenzji filmowych do „Plusa Minusa”, o jednej z najbardziej oczekiwanych premier kinowych tego roku – „Gladiatorze 2” w reżyserii Ridleya Scotta.
Podczytuję po raz kolejny opowieści o Wiedźminie przed premierą nowej książki i czekam na domknięcie serialu „Yellowstone” – jednej z najlepszych tego typu produkcji od lat.
Nagrodzoną Złotą Palmą „Anorę” ogląda się niczym spadkobierczynię zwariowanych komedii z lat 30. i 40. XX wieku. Tylko że to, czego wtedy ze względu na obowiązującą w Hollywood autocenzurę nie można było pokazać, Sean Baker prezentuje bez żadnych ograniczeń.
Wielkie widowisko „Gladiator II” i współczesne opowieści „Anora” i „Kolonia nr 5” to filmy o ludziach wyrzucanych na społeczny margines.
„JFK” (1991 r.) w reżyserii Olivera Stone’a oceniano skrajnie: albo jako film „absurdalny” i „histeryczny”, albo „dzieło przekonujące” i „polityczny nokaut”. Zgodnie jednak przyznawano, że obraz dobrze oddawał emocje i wątpliwości Amerykanów związane z zamachem na prezydenta Kennedy’ego 22 listopada 1963 r. w Dallas.
We francuskich dzielnicach emigranckich nienawiść zaczyna rosnąć w chłopcach, którzy ledwo skończyli jedenaście, dwanaście lat. I to jest nasza przegrana – mówi Ladj Ly, twórca filmu „Kolonia nr 5”, który wchodzi na nasze ekrany”.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas