"Rzeczpospolita" z liczbą 22,4 tys. wzmianek utrzymuje tytuł najbardziej opiniotwórczego medium prasowego po podliczeniu wyników za 2022 rok. Najwyższy skok cytowań nastąpił już w styczniu 2022, kiedy zainteresowanie wzbudził sondaż przeprowadzony na zlecenie dziennika na temat powołania komisji śledczej, która miała zbadać doniesienia o wykorzystywaniu systemu Pegasus do inwigilacji polityków opozycji. Miejsce drugie z awansem o dwie pozycje w stosunku do 2021 i liczbą 15,7 tys. powołań zajmuje "Super Express". Trzecią pozycję ma "Gazeta Wyborcza", do informacji której w ubiegłym roku inne media odnosiły się ponad 14 tys. razy.
Najbardziej opiniotwórcze media w kraju
W rankingu wszystkich mediów "Rzeczpospolita" zajęła trzecie miejsce. Pozycję lidera zdobyła stacja RMF FM, na którą dziennikarze innych tytułów powoływali się w ubiegłym roku ponad 23 tys. razy. Drugim najczęściej cytowanym medium w kraju jest Wirtualna Polska, której informacje w 2022 roku publikowano w innych mediach 22,6 tys. razy.
Dziennikarze najczęściej cytują tytuły prasowe
Wśród piętnastu najczęściej cytowanych tytułów mediowych 2022 roku największy udział ma prasa – 33 proc., którą w rankingu ogólnym reprezentują "Rzeczpospolita", "Super Express", "Gazeta Wyborcza", "Fakt" i "Dziennik Gazeta Prawna". Jak podaje IMM, wszystkie tytuły z TOP 10 mediów prasowych łącznie uzyskały prawie 99 tys. cytowań — najwięcej na tle pozostałych zestawień. 27 proc. udziału w TOP 15 stanowią natomiast stacje telewizyjne. Po 20 proc. przypada zarówno portalom internetowym, jak i stacjom radiowym.