„Rzeczpospolita” ponownie z tytułem najbardziej opiniotwórczego medium w kraju

Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów, „Rzeczpospolita” po trzech miesiącach przerwy powraca na pozycję najbardziej opiniotwórczego medium w kraju. Na wiadomości publikowane przez gazetę dziennikarze innych redakcji powoływali się w sierpniu 2 tys. razy.

Publikacja: 13.09.2022 11:56

„Rzeczpospolita” ponownie z tytułem najbardziej opiniotwórczego medium w kraju

Foto: Mariusz Szachowski, fototaxi.pl

„Rzeczpospolita” jest również na pierwszym miejscu w zestawieniu tytułów prasowych oraz mediów ekonomicznych. W zestawieniu ogólnym drugie miejsce z awansem aż o cztery pozycje należy do stacji telewizyjnej TVN24, którą w ubiegłym miesiącu cytowano w innych mediach 1,9 tys. razy. Podium natomiast zamyka serwis internetowy Onet, wspominany jako źródło w innych tytułach 1,8 tys. razy.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

W sierpniu „Rzeczpospolita” — numer jeden w rankingu ogólnym najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce — jako pierwsza podała informację, że Państwowa Inspekcja Pracy nie potwierdziła doniesień o mobbingu w redakcji Newsweeka, co było szeroko komentowane w polskich mediach.

Stacja TVN24, która znalazła się na drugim miejscu w rankingu, przeprowadziła wywiad z przewodniczącym Platformy Obywatelskiej – Donaldem Tuskiem, który podczas wywiadu krytykował działania polskich władz w sprawie katastrofy ekologicznej na Odrze.

Natomiast Onet, zamykający podium głównego zestawienia, w połowie miesiąca opublikował materiał o śledztwie toczącym się od marca br. wokół jednego z zakładów produkcyjnych, który mógł mieć związek z zatruciem Kanału Gliwickiego.

Prasa z największym udziałem w mediach, które się cytuje

W TOP 15 najczęściej cytowanych tytułów sierpnia niemal połowę zajmuje prasa – 40%, którą kolejno reprezentują Rzeczpospolita, Super Express, Dziennik Gazeta Prawna, Sieci, Gazeta Wyborcza i Fakt. Po 20% udziału mają stacje telewizyjne, w kolejności TVN24, Polsat News, TVN, portale internetowe Onet, Wirtualna Polska i Interia oraz rozgłośnie radiowe RMF FM, Radio ZET i Program I Polskiego Radia.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

„Rzeczpospolita” liderem rankingu tytułów prasowych

„Rzeczpospolita” z liczbą 2 tys. cytowań pozostaje także liderem rankingu tytułów prasowych. Drugie miejsce, podobnie do zestawienia z lipca, zajmuje „Super Express” z wynikiem 1,4 tys. Podium zaś zamyka „Dziennik Gazeta Prawna”, na którą inne media w sierpniu powoływały się ponad 1,3 tys. razy.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

"Rzeczpospolita" na szczycie podium najbardziej opiniotwórczych tytułów ekonomiczno–biznesowych

"Rzeczpospolita" utrzymuje się też na szczycie podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym (2 tys. odwołań). Kolejne miejsce podobnie jak w zeszłym miesiącu zajmuje „Dziennik Gazeta Prawna" (1,3 tys. powołań), a podium zamyka „Puls Biznesu" z liczbą 150 cytowań w pozostałych mediach. W zestawieniu ponownie znalazł się „Forbes" (127) oraz „Parkiet" (27), który z kolei zamyka ranking.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 33 011 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1- 31 sierpnia 2022 roku.

„Rzeczpospolita” jest również na pierwszym miejscu w zestawieniu tytułów prasowych oraz mediów ekonomicznych. W zestawieniu ogólnym drugie miejsce z awansem aż o cztery pozycje należy do stacji telewizyjnej TVN24, którą w ubiegłym miesiącu cytowano w innych mediach 1,9 tys. razy. Podium natomiast zamyka serwis internetowy Onet, wspominany jako źródło w innych tytułach 1,8 tys. razy.

W sierpniu „Rzeczpospolita” — numer jeden w rankingu ogólnym najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce — jako pierwsza podała informację, że Państwowa Inspekcja Pracy nie potwierdziła doniesień o mobbingu w redakcji Newsweeka, co było szeroko komentowane w polskich mediach.

Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?