ZenithOptimedia obniża prognozy dla reklamy na świecie

Globalnie w dół ciągnie rynek sytuacja gospodarcza w Ameryce Południowej, w Polsce – niższy od oczekiwanego wzrost PKB i gorsze nastroje konsumenckie.

Publikacja: 20.06.2016 16:09

ZenithOptimedia obniża prognozy dla reklamy na świecie

Foto: 123rf.com

Najnowsze prognozy sieci domów mediowych ZOG głoszą, że w Polsce wydatki wzrosną w tym roku o 3,2 proc. do 6,94 mld zł, a globalnie: o 4,1 proc., do 537 mld dol. Jeszcze w marcu ZOG szacował nieco wyżej: zakładał wzrost rynku reklamowego w kraju o 3,5 proc., a na świecie: o 4,6 proc. ? Nie sprawdziły się optymistyczne prognozy z pierwszego kwartału. Wzrost krajowego PKB był wyraźnie niższy od oczekiwań, a w maju spadły także nastroje konsumenckie. Polskiemu rynkowi nie pomagają również Euro i Igrzyska Olimpijskie, które wpłyną głównie na sezonowość ? a nie na wzrost ? wydatków na reklamę w telewizji, internecie i na nośnikach reklamy zewnętrznej – komentuje w raporcie Monika Bronowska, prezes ZenithOptimedia Group w Polsce. Globalnie igrzyska i Euro przyniosą w tym roku 3 mld dol. z reklam. - Jednak dynamika jego wzrostu będzie niższa o 0,4 pkt proc. z uwagi na sytuację gospodarczą w Ameryce Południowej – dodaje Monika Bronowska.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Media
Zmarł Wiesław Podkański, wieloletni prezes Ringier Axel Springer Polska
Media
Radio Zet: Daniel Obajtek chciał kupić „Rzeczpospolitą”. Nie kupił, ale wydał setki tysięcy złotych
Media
TVN jednak nie zmieni właściciela. Zarząd informuje o przyczynach
Media
Rosjanie są zmęczeni propagandą. Porzucają kremlowską telewizję
Media
Znów gorąco wokół TVN. Nowe informacje o inwestorach