Firmy badawcze czekają na decyzje nadawców

Reklamodawcy nadal nie dostali audytu badań widowni telewizji po włączeniu do niej odbiorców poza domem.

Publikacja: 07.02.2022 21:00

Firmy badawcze czekają na decyzje nadawców

Foto: cyfrowa.rp.pl

– Podpisaliśmy jako Gemius porozumienie z CESP dotyczące głównych zasad audytu, który sami zleciliśmy tej organizacji – mówi Marcin Pery, prezes Gemiusa. – Zgodziliśmy się, że będzie on dotyczył samych badań Gemiusa, a nie fuzji danych Gemiusa i Nielsena. Do ustalenia pozostały nam szczegóły, takie jak harmonogram prac i specyficzne procedury, które będą mogły być stosowane wobec naszych panelistów – dodaje.

Porozumienie miało zostać zawarte 2 lutego. Audyt dotyczyć ma badań widowni telewizji poza domem (tzw. out of home viewing). W zeszłym roku Nielsen, główne źródło informacji o rynku telewizyjnym, zaczął je uwzględniać w swoich szacunkach. Jak pisaliśmy, pierwsza sprzedała czas antenowy na tej podstawie Telewizja Polsat (Grupa Cyfrowy Polsat). Jej śladem poszły Discovery i Telewizja Polska, ale zastrzegły, że robią to czasowo i oczekują audytu.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?