Jesienna ramówka TVN - pojawi się „Azja Express” i „Ślub od pierwszego wejrzenia”

Oprócz znanych już formatów TVN jesienią postawi mocno na powrót do formatu reality show pokazując programy „Azja Express” i mocno eksperymentalny „Ślub od pierwszego wejrzenia”. A zimą wypełni nowościami martwy dotychczas okres pomiędzy ramówkami jesienną i wiosenną.

Publikacja: 02.08.2016 18:03

Jesienna ramówka TVN ogłoszona dzisiaj to przede wszystkim sprawdzone hity w rodzaju kolejnych edycji programów „Mam talent", „MasterChef", „ Top Model", „Kuchenne rewolucje" czy seriale „Singielka" i „Druga szansa".

Ale będą i cztery nowości. Przede wszystkim kosztowny reality show „Azja Express", w którym osiem celebryckich par (w śród nich m.in., Hanna Lis, Iza Miko, Małgorzata Rozenek, Radosław Majdan czy Przemysław Saleta) wyruszy do Azji, gdzie będą musieli pokonać określone trasy mając na przeżycie zaledwie dolara dziennie. Program TVN wyprodukował samodzielnie przy pomocy lokalnego producenta w Azji.

– Po latach powraca do nas format reality show – mówił Edward Miszczak, członek zarządu TVN odpowiedzialny za sprawy reklamowe, prezentując także druga nowość z tej półki w jesiennej ofercie TVN: „Ślub od pierwszego wejrzenia" – program wyprodukowany przez Grzegorza Madeja, w którym nie znający się wcześniej wybrani w castingu uczestniczy zaczynają znajomość od... zawarcia ślubu cywilnego. I przyznaje, że z realizacją reality show kilkanaście lat po epoce „Big Brothera" są problemy. – W fabularyzowanych dokumentach zatrudnieni naturszczycy grają reakcje zapisane w scenariuszu. W reality show trzeba reakcję uczestników wyczekać, a dzisiejsze ekipy realizacyjne po prostu tego już często nie potrafią – zauważa. Trzecią nowością jesienią na głównej antenie będzie zrealizowany w Krakowie paradokumentalny serial „19+" o pokoleniu 19-latków wyprodukowany przez Krystynę Lasoń.

Wśród nowości jest też serial „Na noże" m.in. z Weroniką Książkiewicz, Piotrem Głowackim i Wojciechem Zielińskim o perypetiach rywalizujących ze sobą dwóch świetnych kucharzy.

Nie tylko wiosenna i jesienna ramówka

Nowości są też planowane w internetowym Playerze, gdzie w nowym sezonie pojawią się: pierwszy polski serial zrealizowanych w technologii 360 stopni „Para nie do pary", programy rozrywkowe „Wszystkie teorie Darwina" (z udziałem Grupy Filmowej Darwin znanej z YouTube) i #niemażeniemogę" oraz miniserial „Selfie life".

TVN pozytywnie ocenił swoja pierwszą wakacyjną ramówkę, w ramach której nadawał m.in. „Projekt Lady" z Małgorzatą Rozenek). Każdy odcinek programu przyciągał przed telewizory średnio ponad 2 mln widzów, a jego średni udział w tzw. widowni komercyjnej (widzowie w wieku 16-49 lat) to ponad 20 proc. – Teraz w przygotowaniu mamy już dwa programy na okres zimowy – mówi Edward Miszczak. Przełom roku, podobnie jak wakacje, zazwyczaj był w największych telewizjach okresem, w którym staje nie inwestowały w nowości. Zdaniem Miszczaka takie myślenie odchodzi już jednak do przeszłości. – Myślę, że nie da się już dzisiaj zachować w telewizjach tylko dwóch sezonów programowych. Te czasy już po prostu nie wrócą – uważa. Choć w te wakacje TVN zaryzykował z nowościami m.in. z uwagi na bogatą programowo wakacyjną ofertę konkurencyjnych nadawców. – Byliśmy w trudnej sytuacji, bo nie mieliśmy praw do żadnej z największych w tym czasie imprez sportowych, nie wiedzieliśmy też, jak widzowie będą oglądać telewizję w czasie wizyty papieża - mówił.

Jesień droższa niż wiosna

To, ile i jakich nowości TVN będzie odtąd zamieszczał w dotychczas martwych sezonach powtórkowych, będzie zawsze zależało od reklamodawców. W przeciwnym razie projekty będą czekać na taki moment, tak, jak było z programem „Projekt Lady".

Jesienna ramówka będzie tradycyjnie najdroższą w ciągu roku. Miszczak szacuje, że tradycyjnie wypadnie o 20-30 proc. droższej niż tegoroczna wiosenna. Nie chce jednak podać czy amerykański właściciel TVN – Scripps Networks Interactive- przeznaczy tej jesieni na programy ogółem więcej niż rok temu w tym samym czasie. Nie chce też komentować informacji o tym, że TVN może zatrudnić Grażynę Torbicką, która odeszła niedawno z TVP.

Jim Samples, prezes TVN, nie chciał natomiast skomentować podawanej przez media informacji o tym, że w TVN trwają prace nad przekształceniem kanału TVN Meteo Active w bazujący na bibliotece Scrippsa polski odpowiednik kanału HGTV (o pielęgnacji domu i ogrodu). – Mogę tylko powtórzyć, że chcemy, by coraz więcej było w naszych stacjach tutaj programów life stylowych – mówi.

TVN
Media
Szef Grupy RMF: Nie robimy już tylko radia dla ludzi
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Media
„Rzeczpospolita” ponownie najbardziej opiniotwórczym medium
Media
Kanał Warner Bros znika z ósmego multipleksu. TVN: Decyzja czysto biznesowa
Media
Starlink dostarczy internet na Ukrainie. Firma Elona Muska podpisała umowę z Kyivstar
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Media
Platformy streamingowe zmieniają kinowego widza. Czas serializacji
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay