Google i AFP podpisały „pionierską” umowę. „Kulminacja długiej walki”

Google i francuska agencja prasowa AFP podpisały pięcioletnią umowę, na mocy której największa na świecie wyszukiwarka internetowa będzie płacić za treści online. Nie podano kwoty umowy.

Publikacja: 17.11.2021 22:59

Google i AFP podpisały „pionierską” umowę. „Kulminacja długiej walki”

Foto: AdobeStock

gba

Umowa jest wynikiem 18 miesięcy negocjacji i odpowiedzią na dyrektywę UE z 2019 r. o wynagrodzeniu za treści informacyjne online. Ta dyrektywa jest podstawą wielu sporów na świecie między gigantami internetowymi a mediami.

- Umowa obejmuje całą Unię Europejską, we wszystkich językach w których działa AFP, nawet w krajach, które nie wprowadziły dyrektywy – tłumaczy Fabrice Fries, prezes AFP. Opisuje umowę jako „pionierską” i „kulminację długiej walki”.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Media
Szał na kursie Legimi. WP chce skupić akcje
Media
„Wieści Rolnicze” mają dyrektor zarządzającą. „To kluczowy krok w naszym rozwoju”
Media
Rosja wyrzuca moskiewskiego korespondenta „Le Monde”
Media
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym w 2024 r.
Media
Rekordowe wyniki portalu wiescirolnicze.pl. Potężne wzrosty oglądalności