Google i AFP podpisały „pionierską” umowę. „Kulminacja długiej walki”

Google i francuska agencja prasowa AFP podpisały pięcioletnią umowę, na mocy której największa na świecie wyszukiwarka internetowa będzie płacić za treści online. Nie podano kwoty umowy.

Publikacja: 17.11.2021 22:59

Google i AFP podpisały „pionierską” umowę. „Kulminacja długiej walki”

Foto: AdobeStock

gba

Umowa jest wynikiem 18 miesięcy negocjacji i odpowiedzią na dyrektywę UE z 2019 r. o wynagrodzeniu za treści informacyjne online. Ta dyrektywa jest podstawą wielu sporów na świecie między gigantami internetowymi a mediami.

- Umowa obejmuje całą Unię Europejską, we wszystkich językach w których działa AFP, nawet w krajach, które nie wprowadziły dyrektywy – tłumaczy Fabrice Fries, prezes AFP. Opisuje umowę jako „pionierską” i „kulminację długiej walki”.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?