Nieprzerwany wzrost sprzedaży i wskaźnika EBITDA wydawcy „Rzeczpospolitej”

Przychody netto ze sprzedaży wyższe o ponad 5 proc., a skorygowana EBITDA o prawie 7 proc., tak grupa kapitałowa Gremi Media SA zakończyła III kwartał 2021 r. Wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” zrealizował również bardzo istotny etap inwestycji technologicznych, uruchamiając na początku września nową wersję witryny rp.pl.

Publikacja: 15.11.2021 13:41

Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Gremi Media S.A.

Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Gremi Media S.A.

Foto: Gremi Media SA

Red

W trzecim kwartale 2021 r. przychody netto ze sprzedaży Grupy Gremi Media SA wyniosły 24,4 mln złotych i były wyższe o 5,1 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku, gdy osiągnęły poziom 23,2 mln złotych. Skorygowana EBITDA wrosła natomiast o 6,6 proc. z poziomu 4,9 mln złotych w 2020 r., do 5,2 mln złotych w roku obecnym.

Foto: Gremi Media SA

Wyniki grupy Gremi Media SA są również lepsze, biorąc pod uwagę pierwsze 9 miesięcy 2021 r. Przychody ze sprzedaży wzrosły w tym okresie o 2,7 proc. i wyniosły 71,3 mln złotych, podczas gdy rok wcześniej były na poziomie 69,4 mln złotych. Skorygowana EBITDA wzrosła z 15,6 mln złotych w 2020 r. do 16,3 mln złotych obecnie, czyli o 4,1 proc. Tym samym, po pierwszych 3 kwartałach tego roku, rentowność EBITDA została podwyższona z 22,5 proc. do 22,8 proc.

Foto: Gremi Media SA

- Udany trzeci kwartał pozwolił podtrzymać tendencję zwyżkową wyników finansowych i rentowności narastająco za pełne dziewięć miesięcy. To już czwarty rok z rzędu, w którym poprawiamy wskaźniki efektywności naszej działalności - mówi Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Gremi Media S.A. – Bardzo cieszy nas fakt, iż udaje się tego dokonać w trudnych warunkach w jakich przyszło nam w tym roku pracować. Zarówno trwająca pandemia, jak i wywołujący ogromne emocje na rynku proces sprzedaży akcji spółki, nie przerwały trendu wzrostowego naszych wyników finansowych. To efekt ogromnego zaangażowania całego zespołu - dodaje.

24,4 mln złotych

przychody netto ze sprzedaży Grupy Gremi Media SA

w III kw. 2021 r.

Na początku września 2021 r. wystartowała nowa odsłona portalu internetowego rp.pl, kończąc tym samym kolejny etap procesu inwestycyjnego w obszarze mediów cyfrowych wydawnictwa Gremi Media SA. Zmianie uległ nie tylko wygląd i układ witryny, ale również cała platforma technologiczna, na której jest ona zbudowana.

- Nowy CMS i witryna rp.pl powstały na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy i są oparte na najnowocześniejszych technologiach oraz najnowszych trendach projektowych - mówi Cezary Szymanek, redaktor naczelny rp.pl - Te nowe narzędzia pozwolą nam w pełni wykorzystać potencjał redakcji najbardziej opiniotwórczego dziennika w Polsce - dodaje.

Gremi Media S.A. wydaje „Rzeczpospolitą”, „Parkiet” i „Sport” oraz ich serwisy internetowe www.rp.pl, www.parkiet.com i sportdziennik.com. Ponadto posiada pakiety kontrolne w spółkach e-Kiosk S.A. i KancelarieRP sp. z o.o. oraz 47 proc. w spółce MMC Conferences S.A., organizującej konferencje biznesowe.

W trzecim kwartale 2021 r. przychody netto ze sprzedaży Grupy Gremi Media SA wyniosły 24,4 mln złotych i były wyższe o 5,1 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku, gdy osiągnęły poziom 23,2 mln złotych. Skorygowana EBITDA wrosła natomiast o 6,6 proc. z poziomu 4,9 mln złotych w 2020 r., do 5,2 mln złotych w roku obecnym.

Wyniki grupy Gremi Media SA są również lepsze, biorąc pod uwagę pierwsze 9 miesięcy 2021 r. Przychody ze sprzedaży wzrosły w tym okresie o 2,7 proc. i wyniosły 71,3 mln złotych, podczas gdy rok wcześniej były na poziomie 69,4 mln złotych. Skorygowana EBITDA wzrosła z 15,6 mln złotych w 2020 r. do 16,3 mln złotych obecnie, czyli o 4,1 proc. Tym samym, po pierwszych 3 kwartałach tego roku, rentowność EBITDA została podwyższona z 22,5 proc. do 22,8 proc.

Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Ostatnie unijne dotacje na internet