Pierwsze statuetki na trwającym od poniedziałku 16. Międzynarodowym Festiwalu Reklamy Golden Drum w Portorożu (jeden najważniejszych konkursów reklamowych na świecie) zostały wręczone wczoraj zwycięzcom w kategoriach design and art direction, interactive, media i advertising campaigns.
Polskie agencje trafiły w tych kategoriach na tzw. krótkie listy, ale do grona laureatów nie weszły.
Wśród polskich prac nominowane były: kampania Skoda Yeti, jaką dla Skoda Auto Poland przygotowało Change Integrated (w dwóch kategoriach - interactive i media), kampania Lemoniady Tymbarku pt. Orzeźwienie Leniwego Romka przygotowana przez Saatchi&Saatchi Poland dla Maspeksu (dwie nominacje w kategorii interactive), kampania ”Ruchome biuro”, jaką agencja Saatchi&Saatchi Poland promowała siebie (nominacja w kategorii media campaigns), kampania pt. Brud opracowana dla Greenpeace przez agencję McCann Erickson Poland (w kategorii advertising campaigns) oraz kampania Monohrom Projekt opracowana przez agencję G7 dla marki Cropp należącej do grupy LPP (nominacja w kategorii advertising campaigns).
Brak nagród dla Polaków to zła wiadomość, ale wciąż jeszcze mamy szanse na nominacje i nagrody w kategoriach film, press, outdoor i radio. Finalistów tych kategorii poznamy w czwartek wieczorem, a nagrody zostaną wręczone w piątek na gali zamykającej festiwal.
Dziś wieczorem okaże się, kto zostanie nagrodzony w grupie agencji PR. Z Polski nominowane do nagrody w tej kategorii są agencje 180 stopni PR Warszawa (za działania dla marki Max Factor należy do Procter&Gamble), Ciszewski PR (za prace wykonane dla Hoop Polska), San Markos i On Board PR (za pracę na zlecenie biura promocji m. st. Warszawa) oraz On Board PR solo za działania dla NSZZ Solidarność.