Golden Drum: Polskie agencje na razie bez nagród

Nominowane do nagród prace polskich agencji reklamowych na festiwalu reklamowym Golden Drum w słoweńskim Portorożu nie zostały uhonorowane nagrodą.Wciąż jednak mamy szanse na laury

Publikacja: 07.10.2009 17:44

kampania Monohrom Projekt

kampania Monohrom Projekt

Foto: Rzeczpospolita

Pierwsze statuetki na trwającym od poniedziałku 16. Międzynarodowym Festiwalu Reklamy Golden Drum w Portorożu (jeden najważniejszych konkursów reklamowych na świecie) zostały wręczone wczoraj zwycięzcom w kategoriach design and art direction, interactive, media i advertising campaigns.

Polskie agencje trafiły w tych kategoriach na tzw. krótkie listy, ale do grona laureatów nie weszły.

Wśród polskich prac nominowane były: kampania Skoda Yeti, jaką dla Skoda Auto Poland przygotowało Change Integrated (w dwóch kategoriach - interactive i media), kampania Lemoniady Tymbarku pt. Orzeźwienie Leniwego Romka przygotowana przez Saatchi&Saatchi Poland dla Maspeksu (dwie nominacje w kategorii interactive), kampania ”Ruchome biuro”, jaką agencja Saatchi&Saatchi Poland promowała siebie (nominacja w kategorii media campaigns), kampania pt. Brud opracowana dla Greenpeace przez agencję McCann Erickson Poland (w kategorii advertising campaigns) oraz kampania Monohrom Projekt opracowana przez agencję G7 dla marki Cropp należącej do grupy LPP (nominacja w kategorii advertising campaigns).

Brak nagród dla Polaków to zła wiadomość, ale wciąż jeszcze mamy szanse na nominacje i nagrody w kategoriach film, press, outdoor i radio. Finalistów tych kategorii poznamy w czwartek wieczorem, a nagrody zostaną wręczone w piątek na gali zamykającej festiwal.

Dziś wieczorem okaże się, kto zostanie nagrodzony w grupie agencji PR. Z Polski nominowane do nagrody w tej kategorii są agencje 180 stopni PR Warszawa (za działania dla marki Max Factor należy do Procter&Gamble), Ciszewski PR (za prace wykonane dla Hoop Polska), San Markos i On Board PR (za pracę na zlecenie biura promocji m. st. Warszawa) oraz On Board PR solo za działania dla NSZZ Solidarność.

Wśród Polaków nominowanych do nagród pojawili się też Michał Sęk z agencji MarketShare i Katarzyna Wolska z agencji Publicis. Ich prace były nominowane w towarzyszącym festiwalowi Golden Drum konkursie Piran Poster Award.

W ubiegłym roku polskim agencjom szło lepiej - agencja Change Integrated za kampanię preparatu SpecTab zrobioną dla dla Jelfy dostała grand prix w kategorii interactive, złoty bęben i grand prix w kategorii media campaigns oraz złoty zegarek w kategorii advertising campaign. Agencja Publicis za kampanię „Uszy do góry” dla Kakadu dostała natomiast srebrny bęben w kategorii design & art direction.

Pierwsze statuetki na trwającym od poniedziałku 16. Międzynarodowym Festiwalu Reklamy Golden Drum w Portorożu (jeden najważniejszych konkursów reklamowych na świecie) zostały wręczone wczoraj zwycięzcom w kategoriach design and art direction, interactive, media i advertising campaigns.

Polskie agencje trafiły w tych kategoriach na tzw. krótkie listy, ale do grona laureatów nie weszły.

Pozostało 84% artykułu
Media
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką
Media
TV Republika dzieli bardziej niż TVP Info. Są badania
Media
Najlepsza oferta roku na dostęp do treści „Rzeczpospolitej”. Teraz nawet 75 proc. taniej
Media
Piraci nie grasują nad Wisłą. Ale to tylko stan przejściowy
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Media
Prognozy PwC: Wydatki na internet w Polsce będą rosły szybciej
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska