Ruch akcjonariuszem e-Kiosku

Ruch został właścicielem 28 proc. akcji dystrybutora cyfrowej prasy e-Kiosk. W zamian główny właściciel e-Kiosku przejął od Ruchu wszystkie udziały w sklepie Nexto.pl.

Publikacja: 01.09.2014 19:46

Ruch akcjonariuszem e-Kiosku

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz Marta Bogacz

Po zrealizowaniu zawartej wczoraj umowy głównym właścicielem notowanego na NewConnect e-Kiosku SA pozostanie spółka Presspublica (obecnie ma w e-Kiosku 78,15 proc. akcji, po transakcji jej udział będzie wynosił 50,01 proc.), kolportersko-handlowy Ruch będzie miał w spółce 28,14 proc. akcji, a pozostałe jej udziały (21,85 proc.) będą należały do inwestorów giełdowych.– Dzięki partnerstwu z Ruchem będziemy rozwijać i wdrażać najnowsze rozwiązania technologiczne, spełniając oczekiwania zarówno czytelników, jak i wydawców. Istotnie rozszerza się również wachlarz działań promocyjnych dla e-prasy i e-booków, jakie można realizować w ścisłej współpracy z Ruch SA – komentuje Dariusz Bąk, prezes e-Kiosk SA.

Dariusz Stolarczyk, wiceprezes Ruchu, dodaje, że dzięki inwestycji w e-Kiosk Ruch będzie mógł stworzyć komplementarną ofertę prenumeraty papierowej i elektronicznej.

Przychody e-Kiosku ze sprzedaży w 2013 r. wyniosły 18,09 mln zł i były ponad dwa razy wyższe niż rok wcześniej, wynik operacyjny sięgał 736 tys. zł (przy stracie 1,38 mln zł rok wcześniej), a wynik netto: 668 tys. zł (przy stracie 1,37 mln zł w 2012 r.). W I półroczu br. tego roku spółka miała ponad 8,4 mln zł przychodów, 413,5 tys. zł zysku operacyjnego i 255,7 tys. zysku netto.

Oddany Presspublice w zamian za akcje w e-Kiosku sklep Nexto.pl Ruch kupił dwa lata temu od giełdowego MCI Management i Zakładów Graficznych Taurus. Nie podano wtedy kwoty przejęcia.

Według prognoz PwC przychody ze sprzedaży cyfrowych gazet w Polsce (bez wpływów z reklam) w tym roku mają wynieść 25 mln dol., w 2018 roku wzrosną do 86 mln dol.

Z badań MillwardBrown przeprowadzonych na zlecenie Izby Wydawców Prasy wynika, że cyfrowe gazety i magazyny kupuje już 10 proc. Polaków. W ciągu roku ten odsetek ma wzrosnąć do 17,5 proc. Rozwojowi cyfrowego czytelnictwa sprzyja nasycanie się rynku tabletami i e-czytnikami. PwC zakłada, że pod koniec tego roku będą je mieć cztery miliony Polaków (czyli niecałe 10 proc. wszystkich nas), choć jeszcze w ubiegłym roku było to o połowę mniej. w 2018 r. elektronicznych tabliczek będzie już na polskim rynku w użyciu 12 mln.

Po zrealizowaniu zawartej wczoraj umowy głównym właścicielem notowanego na NewConnect e-Kiosku SA pozostanie spółka Presspublica (obecnie ma w e-Kiosku 78,15 proc. akcji, po transakcji jej udział będzie wynosił 50,01 proc.), kolportersko-handlowy Ruch będzie miał w spółce 28,14 proc. akcji, a pozostałe jej udziały (21,85 proc.) będą należały do inwestorów giełdowych.– Dzięki partnerstwu z Ruchem będziemy rozwijać i wdrażać najnowsze rozwiązania technologiczne, spełniając oczekiwania zarówno czytelników, jak i wydawców. Istotnie rozszerza się również wachlarz działań promocyjnych dla e-prasy i e-booków, jakie można realizować w ścisłej współpracy z Ruch SA – komentuje Dariusz Bąk, prezes e-Kiosk SA.

Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Media
Sukcesja w grupie Polsatu. Co się dzieje w Liechtensteinie i w Polsce
Media
W III kwartale kina straciły 25 proc. widzów
Media
Zygmunt Solorz odwołał synów z kluczowych firm
Media
Syn Zygmunta Solorza odwołany z rady nadzorczej Cyfrowego Polsatu