Hybrydowa telewizja coraz częstsza w polskich domach

Liczba osób, które korzystają z hybrydowych wersji TVP, Eski TV i Stopklatki TV, sięga kilku milionów. Największe rynki to Niemcy i Francja.

Aktualizacja: 14.01.2016 21:54 Publikacja: 14.01.2016 21:00

Telewizja hybrydowa, czyli dodatkowe funkcje i treści udostępniane widzom w odbiorniku za pośrednictwem internetu, to w Polsce wciąż zjawisko nowe. Własne platformy hybrydowe mają na razie tylko TVP, kanały Grupy ZPR Media (Eska TV, Polo TV, Fokus TV i Vox Music TV) oraz Stopklatka TV. Wszyscy ci nadawcy oparli swoje hybrydowe usługi na systemie naziemnej telewizji cyfrowej.

– Z najnowszych danych wynika, że mamy dziś w Polsce 1,8 mln aktywnych urządzeń odbierających usługę hybrydową, ale wynik ten usługi te zawdzięczają głównie naziemnej telewizji. Gdyby uruchomione zostały analogiczne platformy dystrybuowane drogą satelitarną, miałaby ona znacznie większy zasięg – zauważa Paweł Tutka, ekspert ds. telewizji hybrydowej i smart TV, na czwartkowej konferencji HbbTV Summit Poland.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie