W dziecięcej modzie częściej niż kroje zmieniają się zestawienia kolorystyczne, aplikacje, zdobienia.
– Regularnie śledzimy trendy panujące na świecie i oceniamy, jakie nowości zostaną dobrze przyjęte na polskim rynku. Nie jest to jednak łatwe zadanie, szczególnie w przypadku odzieży dziecięcej, gdzie niemal każdy rejon świata rządzi się własnymi tendencjami. Dobrym przykładem jest wykorzystanie koloru różowego. W wielu krajach dominuje on w kolekcjach dla małych chłopców. W Polsce natomiast przyjęło się, że kolor ten pojawia się w odzieży dziewczęcej – mówi Agnieszka Nowak, główna projektantka Coccodrillo. Z badań przeprowadzonych kilka lat temu przez firmę Drewex wynika, że rodzice oczekują, by córka mogła wyglądać jak mama, a chłopiec jak mały tata. – To są jedynie deklaracje, rzeczywistość weryfikuje ostateczne wybory rodziców. Chcą oni, by każdego sezonu w garderobie dziecięcej powtarzały się pewne wzory, materiały, fasony. Są to np. poszczególne elementy wykonane z dzianiny ażurowej, pajacyki. Staramy się także, by w każdej kolekcji zaproponować coś delikatnego, pastelowego oraz modnego – mówi Elwira Klaczak-Ryczko, główna projektantka Kolorino. Ze zdaniem rodziców liczy się też marka Reserved Kids i Cool Club. – Bardzo ważne są dla nas sugestie rodziców i mamy je na uwadze podczas projektowania, ale bierzemy pod uwagę także potrzeby dzieci, gdyż to one będą nosić nasze ubrania – mówi Magdalena Siekierska, główna projektantka marki Cool Club w sieci Smyk. Z badań przeprowadzonych przez firmę Reserved wynika, że dzieci do trzeciego roku życia nie mają wpływu na wybór strojów. Później to się zmienia. Rodzice wówczas konsultują swoje wybory z pociechami.
[srodtytul]Groszki, wzory i kolory [/srodtytul]
– Obecnie w wielu sferach mody – tekstyliów dla domu, pościeli, porcelany, artykułów papierniczych – widać powrót do trendów z lat 70. Pojawiają się groszki, kropki, symetryczne wzory. Szczególnie groszków nie może zabraknąć w kolekcjach dziecięcych. Modne są także paski. Tej wiosny będziemy nosić ubrania w kolorze przygaszonego turkusu, jasnooliwkowe, grafitowe, szare, na topie jest także melanż w połączeniu z kolorowymi akcentami, ciemny róż – fuksja w połączeniu z pistacją, trawiastą zielenią. Królują także brąz, beże piaskowe, śliwka, oberżyna – mówi Elwira Klaczak-Ryczko. W kolekcji Coccodrillo dominują kolory piaskowe. Nie brakuje delikatnych brązów, zieleni, błękitów, różu oraz bieli. Są także bardziej wyraziste, jak np. czerwień czy pomarańcz. Kolorami marki Cool Club będą tej wiosny nasycone odcienie czerwieni, różu, trawiastej zieleni, słonecznych żółci, pomarańczy oraz gamy zieleni i błękitów lazurowego nieba.
Nadruki, motywy na ubrankach w tym sezonie nie zaskoczą. – Trzeba pamiętać, że oprócz nowych trendów proponujemy zeszłoroczne ubranka, ale w nowej odsłonie, z nowymi elementami, detalami, kolorystyką. Np. kolekcja safari w tym roku wyróżnia się delikatnością kwiecistych nadruków i haftów, ale za to w mocnej, żywej kolorystyce – mówi Magdalena Siekierska z Cool Club. Marka proponuje dziewczynkom linię Secret Garden. To romantyczna, letnia kolekcja, w której elementem przewodnim są nadruki w drobne kwiaty w delikatnych, pastelowych odcieniach. Crazy Preppy to z kolei bardzo nowoczesna kolekcja na sam środek lata, dla dziewczynek. – Łączymy w niej proste kombinacje dużej kropki z małą lub też z paskami w mocnych kolorach jak róż i zieleń – dodaje projektantka. Chłopcom polecana jest m.in. kolekcja Hip Hop Swing, która odnosi się do kultury hiphopowej. Ponadto na ubraniach wszystkich marek dziecięcych będą dominować motywy zwierzęce, safari, misie, owoce, obowiązkowo motywy marynistyczne, plaża, Hawaje, trochę orientu. – W ubrankach Coccodrillo dla chłopców są nadruki z motywami sportowymi, florystyczne akcenty dominują we wdzięcznych, przeznaczonych dla dziewczynek liniach Crazy Summer, Aloha. Małym dziewczynkom do gustu przypadną także ubranka z linii Limited Edition Girl oraz Exclusive w jasnych kolorach, np. w bieli i różu – mówi Agnieszka Nowak z Coccodrillo.