W zgodzie z samym sobą

Kampania, dzięki której może dostrzeżemy cierpienie innych. Szaleniec, który wierzy w życie pozawirtualne. I puste slogany, które coraz mniej bawią. Oto najnowsza piątka Natalii Hatalskiej.

Aktualizacja: 15.03.2015 07:03 Publikacja: 14.03.2015 23:01

Natalia Hatalska

Foto: Sukces

Kampania

Film dokumentalny „Sweatshop – deadly fashion" (jako kampania społeczna). Troje Norwegów, w tym blogerka modowa, zostaje wysłanych do stolicy Kambodży, żeby na własnej skórze się przekonać, w jaki sposób i za jaką cenę (3 dol. za kilkanaście godzin pracy w tragicznych warunkach) produkowane są ubrania sprzedawane później w popularnych sieciówkach. Film odbił się szerokim echem w mediach tradycyjnych i w internecie. Czy wpłynie na zmianę zachowań konsumentów? Ich rezygnację z zakupów w sklepach, które wykorzystują niewolniczą pracę kobiet? Nie jestem optymistką – półtora roku temu głośno było o tragedii w fabryce, z której w Kambodży korzystały firmy odzieżowe. Od tego czasu niewiele się zmieniło.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Kultura
Komandos angielskiej sztuki w Łodzi. Wystawa „St Ives i gdzie indziej”
Kultura
Podcast „Rzecz o książkach”: „Maestro. Piękna gra Rogera Federera", biografia tenisowego asa w dużej intymności
Kultura
Podcast „Rzecz o książkach”: Rebecca Makkai o słodko-gorzkim dzieciństwie w Ameryce
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Kultura
Nowy stary dyrektor Muzeum Narodowego w Krakowie