„Misja specjalna” wygrała z następcą

Nowy program w TVP 1 „Karty na stół” Andrzeja Kwiatkowskiego ma dużo niższą oglądalność od „Misji specjalnej” Anity Gargas, którą zastąpił w ramówce

Publikacja: 27.03.2009 01:50

Anita Gargas

Anita Gargas

Foto: Rzeczpospolita

– Program Kwiatkowskiego to nietrafiony pomysł – mówi „Rz” Tomasz Rudomino, do niedawna p.o. członka zarządu TVP. – Wprowadzono go decyzją prezesa Farfała.

Według TNS OBOP ostatnie odcinki „Misji specjalnej” zdjętej niedawno z anteny oglądało średnio ponad 1,1 mln widzów. Trzy pierwsze odcinki „Kart na stół” zainteresowały tylko 890 tys.

Według AGB Nielsen program Kwiatkowskiego przegrywa jeszcze wyraźniej: ogląda go 760 tys. widzów, podczas gdy „Misję” oglądało 1,3 miliona osób.

„Karty na stół” poświęcony jest zbliżającym się wyborom do Parlamentu Europejskiego. Zadebiutował 10 marca i zastąpił zlikwidowany program reporterów śledczych „Misja specjalna”, którego autorka Anita Gargas została tydzień temu zwolniona z TVP.

Rudomino przyznaje, że formuła nowego programu jest nie do przyjęcia. – Jestem pełen uznania dla dorobku pana Kwiatkowskiego, ale taką telewizję robiło się dziesięć lat temu, nie teraz.

W czasie emisji „Kart na stół” TVP 1 przegrywa z największymi stacjami.

– Szukamy lepszego pomysłu dla programu, ale przy tego typu formatach nie należy to do najłatwiejszych zadań – mówi „Rz” Andrzej Kwiatkowski. A TVP nie komentuje. – Nie jest praktykowana ocena programu po ukazaniu się zaledwie trzech jego odcinków – zapewnia p.o. rzecznika prasowego stacji Daniel Jabłoński.

Wczoraj kilkadziesiąt osób podpisało list otwarty w obronie Anity Gargas, uznając jej zwolnienie za ograniczenie wolności słowa. Wśród sygnatariuszy są m.in. Krzysztof Kolberger, Jan Pietrzak, Janusz Rewiński, Adam Woronowicz i Zdzisław Krasnodębski.

[ramka][link=http://www.rp.pl/artykul/282565.html]List otwarty w obronie Anity Gargas[/link][/ramka]

– Program Kwiatkowskiego to nietrafiony pomysł – mówi „Rz” Tomasz Rudomino, do niedawna p.o. członka zarządu TVP. – Wprowadzono go decyzją prezesa Farfała.

Według TNS OBOP ostatnie odcinki „Misji specjalnej” zdjętej niedawno z anteny oglądało średnio ponad 1,1 mln widzów. Trzy pierwsze odcinki „Kart na stół” zainteresowały tylko 890 tys.

Pozostało 80% artykułu
Kraj
Michał Braun: Stawiamy na transparentność
Kraj
Koalicja Obywatelska ogłosiła wynik prawyborów. Politycy innych partii komentują: Wyreżyserowany spin!
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Jak powstają zdjęcia, które przechodzą do historii?
Kraj
Polscy seniorzy: czują się młodziej niż wskazuje metryka, chętnie korzystają z Internetu i boją się biedy, wykluczenia i niedołężności
Materiał Promocyjny
Kobieta pracująca żadnej pracy się nie boi!
Kraj
Ruszył nabór wniosków o świadczenia z programu Aktywny rodzic.