„Misja specjalna” wygrała z następcą

Nowy program w TVP 1 „Karty na stół” Andrzeja Kwiatkowskiego ma dużo niższą oglądalność od „Misji specjalnej” Anity Gargas, którą zastąpił w ramówce

Publikacja: 27.03.2009 01:50

Anita Gargas

Anita Gargas

Foto: Rzeczpospolita

– Program Kwiatkowskiego to nietrafiony pomysł – mówi „Rz” Tomasz Rudomino, do niedawna p.o. członka zarządu TVP. – Wprowadzono go decyzją prezesa Farfała.

Według TNS OBOP ostatnie odcinki „Misji specjalnej” zdjętej niedawno z anteny oglądało średnio ponad 1,1 mln widzów. Trzy pierwsze odcinki „Kart na stół” zainteresowały tylko 890 tys.

Według AGB Nielsen program Kwiatkowskiego przegrywa jeszcze wyraźniej: ogląda go 760 tys. widzów, podczas gdy „Misję” oglądało 1,3 miliona osób.

„Karty na stół” poświęcony jest zbliżającym się wyborom do Parlamentu Europejskiego. Zadebiutował 10 marca i zastąpił zlikwidowany program reporterów śledczych „Misja specjalna”, którego autorka Anita Gargas została tydzień temu zwolniona z TVP.

Rudomino przyznaje, że formuła nowego programu jest nie do przyjęcia. – Jestem pełen uznania dla dorobku pana Kwiatkowskiego, ale taką telewizję robiło się dziesięć lat temu, nie teraz.

W czasie emisji „Kart na stół” TVP 1 przegrywa z największymi stacjami.

– Szukamy lepszego pomysłu dla programu, ale przy tego typu formatach nie należy to do najłatwiejszych zadań – mówi „Rz” Andrzej Kwiatkowski. A TVP nie komentuje. – Nie jest praktykowana ocena programu po ukazaniu się zaledwie trzech jego odcinków – zapewnia p.o. rzecznika prasowego stacji Daniel Jabłoński.

Wczoraj kilkadziesiąt osób podpisało list otwarty w obronie Anity Gargas, uznając jej zwolnienie za ograniczenie wolności słowa. Wśród sygnatariuszy są m.in. Krzysztof Kolberger, Jan Pietrzak, Janusz Rewiński, Adam Woronowicz i Zdzisław Krasnodębski.

[ramka][link=http://www.rp.pl/artykul/282565.html]List otwarty w obronie Anity Gargas[/link][/ramka]

IMM, Raport NOM, marzec 2025

"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce

Czytaj u źródła
Kraj
Relacje, które rozwijają biznes. Co daje networking na Infoshare 2025?
Kraj
Tysiąc lat i ani jednej idei. Uśmiechnięta Polska nadal poszukuje patriotyzmu
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Kraj
Jak będzie wyglądać rocznica koronacji Chrobrego? Czołgi na ulicach stolicy
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Kraj
Walka z ogniem w Biebrzańskim Parku Narodowym. „Pożar nie jest opanowany”
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne