Dotąd wydawane przez Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich "Forum Dziennikarzy" było nieciekawym branżowym biuletynem. Teraz ma się to zmienić. To pomysł nowego kierownictwa SDP z Krzysztofem Skowrońskim na czele. Pierwszy numer „FD" w nowej odsłonie – z nowym layoutem, treścią, robione przez nową ekipę – ma się ukazać w lutym. Redaktorem naczelnym został wiceprezes SDP Piotr Legutko, do niedawna redaktor naczelny krakowskiego „Dziennika Polskiego", obecnie redaktor „Gościa Niedzielnego".
Początkowo myślano o stworzeniu nowego tytułu. Przeważył pogląd, że nie warto zrywać z tradycją. Został tytuł od lat związany z SDP.
Odmienione „Forum Dziennikarzy" będzie liczyć 80 stron i kosztować kilkanaście złotych. Docelowo ma wychodzić co miesiąc. Pierwszy numer będzie dostępny tylko za pośrednictwem portalu sdp. pl, kolejne trafią do kiosków.
Legutko przyznaje, że celem pierwszego numeru ma być zaprezentowanie możliwości SDP i pokazanie, że potrafi wydawać profesjonalne pismo. – Tym numerem chcemy pokazać, na co nas stać w sensie edytorskim, trochę widać to już po nowej odsłonie portalu, własne pismo to kolejne przedsięwzięcie – mówi „Rz". Od zainteresowania nim czytelników i pozyskania reklamodawców zależą losy pisma.
Zaplecze redakcyjne tworzy zespół pracujący przy portalu SDP, który ostatnio również przeszedł metamorfozę. Obecnie, oprócz oficjalnych oświadczeń Stowarzyszenia, można tam znaleźć newsy ze świata mediów, wywiady i komentarze.