Nowe szaty pisma SDP

Stowarzyszenie będzie wydawać opiniotwórczą gazetę. Chce, by różniła się od branżowego „Press”

Aktualizacja: 16.02.2012 14:34 Publikacja: 16.02.2012 00:44

Nowe szaty pisma SDP

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński Kub Kuba Kamiński

Dotąd wydawane przez Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich "Forum Dziennikarzy" było nieciekawym branżowym biuletynem. Teraz ma się to zmienić. To pomysł nowego kierownictwa SDP z Krzysztofem Skowrońskim na czele. Pierwszy numer „FD" w nowej odsłonie – z nowym layoutem, treścią, robione przez nową ekipę – ma się ukazać w lutym. Redaktorem naczelnym został wiceprezes SDP Piotr Legutko, do niedawna redaktor naczelny krakowskiego „Dziennika Polskiego", obecnie redaktor „Gościa Niedzielnego".

Początkowo myślano o stworzeniu nowego tytułu. Przeważył pogląd, że nie warto zrywać z tradycją. Został tytuł od lat związany z SDP.

Odmienione „Forum Dziennikarzy" będzie liczyć 80 stron i kosztować kilkanaście złotych. Docelowo ma wychodzić co miesiąc. Pierwszy numer będzie dostępny tylko za pośrednictwem portalu sdp. pl, kolejne trafią do kiosków.

Legutko przyznaje, że celem pierwszego numeru ma być zaprezentowanie możliwości SDP i pokazanie, że potrafi wydawać profesjonalne pismo. – Tym numerem chcemy pokazać, na co nas stać w sensie edytorskim, trochę widać to już po nowej odsłonie portalu, własne pismo to kolejne przedsięwzięcie – mówi „Rz". Od zainteresowania nim czytelników i pozyskania reklamodawców zależą losy pisma.

Zaplecze redakcyjne tworzy zespół pracujący przy portalu SDP, który ostatnio również przeszedł metamorfozę. Obecnie, oprócz oficjalnych oświadczeń Stowarzyszenia, można tam znaleźć newsy ze świata mediów, wywiady i komentarze.

– W pierwszym numerze będzie można przeczytać raport o stanie mediów, podsumowanie 2011 r. przez pryzmat Nagród SDP. Przedrukujemy kilka nagrodzonych prac, będzie też rozbudowana sekcja historyczna – wylicza Legutko. Zastrzega, że nie chcą być porównywani z „Pressem". – „Press" to pismo biznesowe i w dużej mierze patrzy na media z perspektywy rynku, my chcemy opisywać to, co się w mediach dzieje z perspektywy dziennikarza. Chcemy, by „FD" było raczej pismem opiniotwórczym – tłumaczy.

Andrzej Skworz, redaktor naczelny „Pressu", jest ciekaw nowego pomysłu. – „Uważam Rze" dla dziennikarzy? Trzymam kciuki, choć pewnie nie będzie łatwo. Cena pisma nie może być zbyt wysoka, bo środowisko jest spauperyzowane, a na reklamy nie ma co liczyć – mówi „Rz". Dodaje, że konkurencji raczej się nie boi. – Nie żartujmy z tym odbieraniem czytelników, ten rynek to nisza nisz. Jeśli kogoś media ciekawią, da radę czytać oba.

Zdaniem prof. Iwony Hofman, prasoznawcy z UMCS, jeśli SDP ma sygnały o zapotrzebowaniu na taki rodzaj forum, to pismo się przyjmie. – Podobnie jak "Press" nie będzie raczej powszechnie czytane – mówi.

Kraj
Tysiąc lat i ani jednej idei. Uśmiechnięta Polska nadal poszukuje patriotyzmu
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Kraj
Jak będzie wyglądać rocznica koronacji Chrobrego? Czołgi na ulicach stolicy
Kraj
Walka z ogniem w Biebrzańskim Parku Narodowym. „Pożar nie jest opanowany”
Kraj
Ministerstwo uruchomiło usługę o wulgarnym akronimie. Prof. Bralczyk: To niepoważne