Aktualizacja: 15.05.2016 12:42 Publikacja: 15.05.2016 12:31
26 zdjęć
ZobaczFoto: Fotorzepa, Jeremi Jędrzejkowski
- Mamy ponad 400 samochodów. Bardzo się z tego cieszę, ale też nie ta liczba na takiej imprezie jest najważniejsza - mówił „Rzeczpospolitej” podczas imprezy Mirosław Bugajski, organizator targów. - Najważniejsze są unikatowe auta, jakie mam w tym roku. To przede wszystkim historyczne egzemplarze porsche serii RS z Muzeum Porsche w Zuffenhausen czy mercedesy klasy E prezentowane przez Mercedes-Benz Polska.
- Mamy także prawdziwe białe kruki. To choćby Polski Fiat 518 Mazur Cabrio z 1935 r., jedyny znany zachowany na świecie egzemplarz tego modelu w wersji kabrio, który przyjechał do nas z Litwy. A także Fiat 520 Cabrio, 1928 r. - oryginalna taksówka, która w latach 30. jeździła ulicami Wilna. Ma nawet zachowany - i działający! - taksometr - opowiadał Bugajski.
Muzeum Kultury Łemkowskiej w Zyndranowej na Podkarpaciu zamknęło się dla zwiedzających. Powodem są problemy finansowe, w tym małe dofinansowanie z MSWiA.
Jarosław Pytlak, dyrektor Zespołu Szkół STO na warszawskim Bemowie i gość najnowszego podcastu „Szkoła na nowo” będzie współpracował z Rafałem Brzoską przy deregulacji prawa oświatowego – dowiedziała się „Rzeczpospolita”.
Kierowany przez Karola Nawrockiego Instytut Pamięci Narodowej współorganizował imprezę, której patronem medialnym był jawnie neofaszystowski portal – dowiedziała się „Rzeczpospolita”. – Nie odpowiadamy za dobór patronów medialnych – twierdzi IPN, jednak to nie pierwszy taki przypadek.
Ponad połowa Polaków uważa, że Polska nie powinna przekazywać Ukrainie więcej broni - wynika z sondażu pracowni Opinia24.
Regulacje wywierają coraz większą presję na biznes, by działał w sposób bardziej zrównoważony. Jednak rośnie też opór firm wobec tych wymagań, tym bardziej że wiele z nich oznacza duży wysiłek i spore koszty ekonomiczne i społeczne.
Premier Donald Tusk zaznaczył w mediach społecznościowych, że „ani sondaże, ani podpowiedzi rozgorączkowanych komentatorów" nie będą miały wpływu na jego decyzje w sprawach Ukrainy.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Czy istnieje sposób, by zapanować nad wydatkami i jednocześnie uprościć procesy związane z użytkowaniem pojazdów? Volkswagen Financial Services proponuje wynajem długoterminowy – rozwiązanie, które zapewnia przewidywalność kosztów i pełne wsparcie w obsłudze floty.
Volvo XC60 od 16 lat z rzędu jest najchętniej kupowanym samochodem segmentu premium w Polsce. Po pakiecie zmian jego popularność powinna jeszcze wzrosnąć.
Volvo Car Poland odnotowało znakomity wynik sprzedażowy w 2024 roku, rejestrując blisko 15 tys. aut i zwiększając udział w rynku do rekordowych 2,7 proc.
Cross Country - oto, jak od lat nazywano Volvo w uterenowionych odmianach. Teraz ta nazwa pojawia się w kontekście… SUV-a. Elektryczne EX30 zyskało dodatkowe centymetry prześwitu i sporo charakteru.
Szef Volkswagena ujawnia jak będzie się nazwać koncepcyjny elektryk. Mały Volkswagen ID.1 jest zastępcą modelu E-UP i kiedy pojawi się w 2027 roku powinien kosztować około 20 000 euro (ok. 83 tys. zł). Nowy projekt będzie miał swoją premierę w marcu.
Amerykański Departament Stanu upublicznił plany zakupu w ciągu 5 lat elektrycznych samochodów opancerzonych za 400 mln dolarów. Na liście dostawców znalazły się BMW i na chwilę Tesla.
Producenci aut w USA obawiają się ceł na importowane z Kanady i Meksyku towary. Przedstawiciele Forda alarmują, że tego typu działania będą szkodliwe dla sektora i pozwolą zdobyć silniejszą pozycję producentom samochodów z Europy czy Azji.
Donald Trump zapowiedział cofnięcie wszystkich dopłat do budowy zakładów produkujących samochody elektryczne i baterie do nich. W projekty związane z elektromobilnością Ford zainwestował ok. 3 mld dolarów, tyle samo przeznaczył na zwiększenie produkcji elektryków General Motors. BMW wydało 1,7 mld dolarów na nowy zakład w Karolinie Północnej, a Hyundai zainwestował w nową fabrykę aż 5 mld dolarów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas