Solidarna Polska nie ma stanowiska ws. podatku od reklam

- Kierunkowo te zmiany są potrzebne, natomiast w szczegółach wyrażane są wątpliwości - powiedział Michał Wójcik, wiceminister sprawiedliwości, pytany o stanowisko Solidarnej Polski w sprawie wprowadzenia podatku od reklam.

Aktualizacja: 12.02.2021 08:29 Publikacja: 12.02.2021 08:20

Michał Wójcik

Michał Wójcik

Foto: Fotorzepa, Jakub Czermiński

qm

W środę niezależne polskie media opublikowały treść listu otwartego do premiera Rzeczypospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych, w którym nadawcy i wydawcy wyrażają protest przeciwko podatkowi od reklam, który określają mianem „haraczu”, którego celem jest ograniczenie wolności mediów. Treść listu opublikowała też „Rzeczpospolita”. Strona główna rp.pl została do północy zastąpiona informacją o proteście mediów.

Już w środę swoje zdystansowanie wobec projektu wyraziło Porozumie Jarosława Gowina. W wydanym oświadczeniu koalicjant Prawa i Sprawiedliwości stwierdził, że „z niepokojem analizuje projekt nowego podatku od mediów”. „Projekt ten na żadnym etapie nie był z nami konsultowany. Jednocześnie z uwagą wsłuchujemy się w głos mediów i obywateli. Finalne stanowisko Porozumienia Jarosława Gowina przedstawi w najbliższych dniach Zarząd partii” - poinformowano. Krytycznie o projekcie wyraził się też senator PiS Jan Maria Jackowski.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Kraj
Ruszyło śledztwo w sprawie Centrum Niemieckiego
Materiał Partnera
Dzień Zwycięstwa według Rosji
Kraj
Najważniejsze europejskie think tanki przyjadą do Polski
Kraj
W ukraińskich Puźnikach odnaleziono szczątki polskich ofiar UPA
Kraj
80. rocznica zakończenia II wojny światowej. Trump ustanawia nowe święto. Dlaczego Polacy nie lubią tego dnia?
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem