W wakacje Polak szuka newsów

Programy informacyjne miały w lipcu więcej widzów niż rok temu

Publikacja: 03.08.2010 03:46

W wakacje Polak szuka newsów

Foto: ROL

Programy w TVP Info oglądało w lipcu tego roku średnio o 50 tys. widzów więcej niż lipcu 2009 r. – wynika z danych AGB Nielsen, które opublikował Presserwis. Wzrost zanotowały także pozostałe stacje informacyjne. TVN 24 oglądało o jedną czwartą więcej widzów niż rok wcześniej, a Polsat News podwoił widownię.

Na brak widzów nie mogą także narzekać główne serwisy informacyjne. Liderem w lipcu były „Wiadomości” (3,27 mln widzów). Główny serwis informacyjny TVP oglądało średnio o 170 tys. widzów więcej niż w lipcu 2009 r. Widownia „Faktów” w TVN zwiększyła się o 120 tys., a „Wydarzeń” w Polsacie aż o 200 tys.

– Dotąd latem w telewizjach największym zainteresowaniem cieszyła się rozrywka i powtórki seriali. Polityka schodziła na drugi plan – mówi „Rzeczpospolitej” dr Łukasz Szurmiński, medioznawca z Uniwersytetu Warszawskiego. – Musimy jednak pamiętać, że ostatnie pół roku to był w naszym życiu publicznym wyjątkowo gorący okres. Trudno się więc dziwić, że nadal występuje wzmożone zainteresowanie programami informacyjnymi.

– Na pewno wpływ na takie wyniki miały wybory prezydenckie, które są dla widzów najbardziej czytelnymi wyborami i od zawsze cieszą się największym zainteresowaniem – uważa Jacek Karnowski, szef „Wiadomości” TVP 1. – Z pewnością ludzie też ciągle przeżywają emocjonalnie katastrofę smoleńską i bardzo interesują się wszystkim, co się dzieje w tym kontekście.

Karnowski zwraca też uwagę na sprawę krzyża sprzed Pałacu Prezydenckiego, która w ostatnich tygodniach wzbudziła spore emocje.

– Oprócz katastrofy sporo osób interesuje się też powodzią i jej konsekwencjami. To tematy, które ciągle poruszają Polaków i o których chcą oni jak najwięcej wiedzieć – dodaje Jarosław Gugała, szef „Wydarzeń”. – To był dobry okres, szczególnie dla Polsatu News, który podwoił swój udział w rynku i pokazał, że jest poważnym graczem wśród stacji informacyjnych.

– Bardziej niż same lipcowe wyniki cieszy nas stały wzrost oglądalności „Faktów” i TVN 24 – mówi Karol Smoląg, rzecznik prasowy TVN.

Czy wzmożone zainteresowanie Polaków informacjami utrzyma się także w sierpniu?

Jacek Karnowski uważa, że jest na to szansa: – Być może atmosfera wyciszenia po katastrofie smoleńskiej sprawiła, że Polacy szukają w telewizji nieco poważniejszych rzeczy niż teleturnieje i seriale.

– Nie wydaje mi się, by zmiana gustów Polaków była trwała – ocenia dr Szurmiński. – Im szybciej będą opadać emocje związane z katastrofą smoleńską i wyborami, tym prędzej sytuacja wróci do normy.

Jego zdaniem sierpniowe wyniki oglądalności serwisów informacyjnych mogą być bardzo zbliżone do tych z 2009 r.

Programy w TVP Info oglądało w lipcu tego roku średnio o 50 tys. widzów więcej niż lipcu 2009 r. – wynika z danych AGB Nielsen, które opublikował Presserwis. Wzrost zanotowały także pozostałe stacje informacyjne. TVN 24 oglądało o jedną czwartą więcej widzów niż rok wcześniej, a Polsat News podwoił widownię.

Na brak widzów nie mogą także narzekać główne serwisy informacyjne. Liderem w lipcu były „Wiadomości” (3,27 mln widzów). Główny serwis informacyjny TVP oglądało średnio o 170 tys. widzów więcej niż w lipcu 2009 r. Widownia „Faktów” w TVN zwiększyła się o 120 tys., a „Wydarzeń” w Polsacie aż o 200 tys.

Kraj
Ministerstwo uruchomiło usługę o wulgarnym akronimie. Prof. Bralczyk: To niepoważne
Kraj
Końskie: Rafał Trzaskowski i Karol Nawrocki starli się w debacie. Krzysztof Stanowski: Wszystkich nie ma
Kraj
Wydarzenia radomskie 1976 roku ponownie trafią pod lupę śledczych
Materiał Promocyjny
EFNI Wiosna w Warszawie: o polskiej prezydencji i przyszłości rynku pracy
Kraj
Rosjanie zostają w Krakowie. PKP przedłużą umowę na najem budynku konsulatu