Programy w TVP Info oglądało w lipcu tego roku średnio o 50 tys. widzów więcej niż lipcu 2009 r. – wynika z danych AGB Nielsen, które opublikował Presserwis. Wzrost zanotowały także pozostałe stacje informacyjne. TVN 24 oglądało o jedną czwartą więcej widzów niż rok wcześniej, a Polsat News podwoił widownię.
Na brak widzów nie mogą także narzekać główne serwisy informacyjne. Liderem w lipcu były „Wiadomości” (3,27 mln widzów). Główny serwis informacyjny TVP oglądało średnio o 170 tys. widzów więcej niż w lipcu 2009 r. Widownia „Faktów” w TVN zwiększyła się o 120 tys., a „Wydarzeń” w Polsacie aż o 200 tys.
– Dotąd latem w telewizjach największym zainteresowaniem cieszyła się rozrywka i powtórki seriali. Polityka schodziła na drugi plan – mówi „Rzeczpospolitej” dr Łukasz Szurmiński, medioznawca z Uniwersytetu Warszawskiego. – Musimy jednak pamiętać, że ostatnie pół roku to był w naszym życiu publicznym wyjątkowo gorący okres. Trudno się więc dziwić, że nadal występuje wzmożone zainteresowanie programami informacyjnymi.
– Na pewno wpływ na takie wyniki miały wybory prezydenckie, które są dla widzów najbardziej czytelnymi wyborami i od zawsze cieszą się największym zainteresowaniem – uważa Jacek Karnowski, szef „Wiadomości” TVP 1. – Z pewnością ludzie też ciągle przeżywają emocjonalnie katastrofę smoleńską i bardzo interesują się wszystkim, co się dzieje w tym kontekście.
Karnowski zwraca też uwagę na sprawę krzyża sprzed Pałacu Prezydenckiego, która w ostatnich tygodniach wzbudziła spore emocje.