Na naszą gazetę powoływano się ponad 6273 razy, dzięki czemu w rankingu „Najbardziej opiniotwórcze polskie media w 2016 roku” wyprzedziliśmy nie tylko inne dzienniki (drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza”), ale i radia (trzecia pozycja to RMF FM), kanały telewizyjne (tuż za podium - TVN24) i wszelkie inne media.
Według ekspertów nasz sukces to nie tylko efekt podejmowania ważnych tematów i wysokiego poziomu warsztatowego reporterów „Rzeczpospolitej”, lecz również różnorodności oferty („Plus Minus”, grzbiety „Ekonomia & rynek”, „Prawo co dnia”, „Życie regionów” itd. oraz codzienne wywiady w Rzeczpospolita TV) oraz zachowania równego dystansu wobec wszystkich poglądów obecnych w debacie politycznej i społecznej. - Parafrazując znanego przedwojennego polityka można powiedzieć, że dla tytułu prasowego jedna rzecz jest bezcenna: wiarygodność – tłumaczy prof. Stanisław Jędrzejewski, medioznawca.