Polski papież został odarty z sacrum – twierdzi ks. Jan Kabziński, prezes krakowskiego Centrum Jana Pawła II „Nie lękajcie". Duchowny w specjalnym oświadczeniu odniósł się do kampanii bilbordowej Centrum Myśli Jana Pawła II z Warszawy. Kilka dni temu – przed 10. rocznicą śmierci papieża – przygotowało ono wielkie plakaty z wizerunkiem papieża ubranego w garnitur i hasłem: „Karol Wojtyła. Twój kandydat w codziennych wyborach".
Według organizatorów akcji tego typu plakaty rozwieszone w czasie, gdy trwa kampania przed wyborami prezydenckimi, mogą zwrócić uwagę Polaków na nauczanie jakie pozostawił Jan Paweł II.
„Prawdziwe wybory są codziennie. Wybierz Karola Wojtyłę i śmiało idź naprzód. Wybieraj go codziennie. Nie tylko 2 kwietnia. To jest Kandydat, który Cię nie zawiedzie bez względu na to, jakie masz poglądy polityczne. Niczego nie obiecuje i nikomu się nie narzuca. Jest ponad politycznymi gierkami i nie uprawia marketingu. Głosi prawdę i dobro" – zachęca na stronie internetowej Centrum z Warszawy.
Kampania nie podoba się jednak w Krakowie. Ksiądz Jan Kabziński, prezes Centrum Jana Pawła II „Nie lękajcie" napisał w oświadczeniu, że kampanię przyjął z zaniepokojeniem. „Chciałbym stanowczo podkreślić, że wykorzystywanie wizerunku świętego Papieża i promowanie haseł, które jednoznacznie kojarzą z kampanią wyborczą prowadzoną w tym czasie jest niedopuszczalne" – argumentuje duchowny i przypomina, że oficjalne wspomnienie liturgiczne Jana Pawła II obchodzone jest 22 października. Dlatego dzień 2 kwietnia „nie powinien już być wykorzystywany do organizowania wszelkiego rodzaju uroczystości przypominających o śmierci Papieża, a tym bardziej kampanii, które z osobą Świętego nie mają nic wspólnego".
Jego zdaniem, wizerunek papieża, który jest promowany w kampanii Centrum Myśli Jana Pawła II w Warszawie, „delikatnie mówiąc, został pozbawiony sacrum, na co w imieniu Centrum Jana Pawła II »Nie lękajcie się!« w Krakowie oraz pielgrzymów przybywających do Sanktuarium Świętego Jana Pawła II w Krakowie nie można się zgodzić".