Opinia partnera: Alior Bank
Prędko okazało się, że jednym z podstawowych sposobów zapewniających efektywne życie społeczne w czasie pandemii i postpandemii jest cyfryzacja na szeroką skalę. Kluczowa stała się zwinność biznesu. Chęć i umiejętność zmiany podejścia do klientów i prowadzonej działalności są dziś czynnikami, dzięki którym firmy są w stanie utrzymać się na wymagającym rynku.
Przejście z offline do online
Pandemia Covid-19 spowodowała, że tradycyjny handel detaliczny, instytucje finansowe, w tym również banki, jak i korporacje stanęły w obliczu ogromnych wyzwań. Firmy musiały poradzić sobie z kwestiami związanymi między innymi z organizacją pracy i wydajnością. Bardzo dobrze z pojawiającymi się trudnościami poradził sobie cały sektor bankowy, który od dłuższego czasu wprowadzał nowe standardy w cyfryzacji. Na przykładzie Alior Banku mogę potwierdzić, że kluczowa w tym zakresie okazała się umiejętność ciągłego wdrażania innowacyjnych rozwiązań, które nie tylko usprawniły wewnętrzne procesy w organizacji, ale odpowiadały na oczekiwania społeczeństwa, które w czasie pandemii się zmieniły.
Konsumenci są coraz bardziej cyfrowi i poszukują produktów i usług, które nie angażują w znaczący sposób ich uwagi. Dlatego w Alior Banku nieustannie poszukujemy nowych możliwości na interakcję z klientem i kształtujemy oferty zgodnie z jego stylem życia i pojawiającymi się zdarzeniami. W odpowiedzi na te założenia stawiamy na rozwijanie w ofercie nowych, pozafinansowych usług. Już teraz klienci mogą skorzystać z wachlarza pomocnych rozwiązań. W czasie pandemii zyskali m.in. dostęp do zakupu ubezpieczenia za pomocą aplikacji mobilnej, usług telemedycznych, cyfrowego podpisu w zdalnym procesie podpisywania umów czy wsparcia voicebota.
Technologia w służbie biznesu i społeczeństwa
Jednym z liderów „skoku cyfrowego", rozwoju govtech i procesów digitalizacji jest branża usług finansowych. To właśnie ona wspiera cyfrowy dostęp do najważniejszych rządowych programów gospodarczych oraz społecznych. Mając na uwadze doświadczenia bankowe, można przyjąć, że właściwe wykorzystanie nowych technologii w innych sektorach będzie motorem napędowym zmian rozwojowych i gospodarczych na kolejne lata.