Aktualizacja: 23.06.2020 06:04 Publikacja: 21.06.2020 19:13
Foto: Fotorzepa/ Roman Bosiacki
Patrząc na to, co dzieje się na ulicach amerykańskich miast czy co przydarzyło się w sobotni wieczór w Stuttgarcie, trudno powiedzieć, że polska kampania na tydzień przed datą wyborów się brutalizuje. A jednak coś ewidentnie się w niej zmienia. Nie pracują tradycyjne chwyty. Trudno kusić wyborców transferami socjalnymi.
Pandemia zredefiniowała polską i światową politykę, co zresztą świetnie wychwyciło ostatnie badanie IBRiS dotyczące ważnych dla Polaków tematów w kampanii. Na pierwszym miejscu zdewastowana przez epidemię gospodarka, na drugim ochrona zdrowia, na trzecim pedofilia w Kościele, na czwartym wzrost cen. Dyskusja o prawach środowisk LGBT nie tylko nie w czołówce, ale na skromnym dziesiątym miejscu. Zajmuje uwagę ledwie 8 proc. wyborców. Czy to potrzebne prezydentowi do reelekcji centrum, czy najtwardszy elektorat PiS? Nietrudno zgadnąć.
Śmiejemy się z Viktora Orbána, a potem ogłaszamy, że to my jesteśmy krajem, od którego inni w Europie oczekują p...
Prywatne pragnienie odwetu po cichu staje się jednym z najważniejszych programów politycznych. To w Polsce numer...
Nie, wyborców PiS zapewne ta historia nie oburzy. Znaczna część prawicowego elektoratu wszak chętniej kupi bajec...
Gdy Friedrich Merz był przywódcą opozycji, zapowiadał się dla Polski i flanki wschodniej na wymarzonego kandydat...
Matura w czasach sztucznej inteligencji. Przy takiej dostępności urządzeń ułatwiających ściąganie warto zacząć r...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas