Baltona znów przyciąga Polaków. Znakomite wyniki jednej z najbardziej znanych marek z PRL

Kiedyś Baltona sprzedawała trudnodostępne towary, teraz sprzedaje w miejscach, do których nie wejdziemy z ulicy.

Aktualizacja: 10.08.2018 16:42 Publikacja: 10.08.2018 16:38

Baltona znów przyciąga Polaków. Znakomite wyniki jednej z najbardziej znanych marek z PRL

Foto: materiały prasowe

Jedna z najbardziej rozpoznawalnych, obok Pewexu, marek handlowych czasów PRL znów kwitnie. Firma pochwaliła się wynikami finansowymi, z których wynika, że rozwija się co najmniej tak samo dobrze, jak w złotych dla siebie czasach PRL.

W lipcu 2018 roku przychody ze sprzedaży Baltony wyniosły 46,755 mln złotych i były wyższe o 49 procent niż w lipcu 2017 roku. Łączne przychody między styczniem a lipcem bieżącego roku to już ponad 266 milionów złotych. Tak szybki wzrost Baltona zawdzięcza swoim sklepom, których sprzedaż rośnie jak na drożdżach: w lipcu 2017 roku sprzedaż sklepów Baltony wyniosła 19,73 mln zł, w lipcu 2018 roku już 36,09 mln, co dało wzrost o 83 proc. Znacznie wolniej rosły przychody gastronomicznej części grupy kapitałowej Baltony – tylko o 9 proc. do 2,91 mln złotych. Spadła za to (lipiec do lipca) sprzedaż w segmencie biznesowym.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Handel
Amerykanie wiedzą, kto przegra wojnę handlową między USA a UE
Handel
CCC: akcjonariusze zgodzili się na emisje nowych akcji. Nie byli jednomyślni
Handel
Cła Trumpa uderzą w polskich producentów alkoholi
Handel
Węgierskie starcie z supermarketami. Bo rząd nie radzi sobie z inflacją
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Handel
Tesla postanowiła się bronić. Alarmuje, że cła są dla niej niekorzystne
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń