Jak wynika z raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2020” zrealizowanego przez Mobile Institute dla Izby Gospodarki Elektronicznej, który jako pierwszy poznała „Rzeczpospolita”, polubiliśmy i doceniliśmy zakupy przez Internet - kupuje tak już 72 proc. internautów. E-klienci, podobnie jak rok temu, najczęściej kupują w sieci produkty z kategorii moda i elektronika, chociaż w tym roku zdecydowanie szala przechyliła się na korzyść elektroniki (wzrost o +6 pkt. proc.).
Zapewne jest to związane z zakupami sprzętu do pracy i nauki, jakie musieli poczynić konsumenci w związku z kwarantanną. Kolejną kategorią, która znacząco wzrosła, są zakupy spożywcze (+6 pkt. proc.), a także produkty farmaceutyczne (+3 pkt. proc.). Widać spadek w kategorii artykułów dziecięcych i wyposażenia domu, a największy - w turystyce. Co ciekawe, mimo odkładania zakupów inwestycyjnych, nastąpił wzrost wydatków w kategorii motoryzacja. Być może konsumenci uznali, że własne auto to bezpieczniejszy środek transportu w czasach pandemii.