Chiny: Sprzedaż rozczarowała

Sprzedaż detaliczna w Chinach spadła w lipcu o 1,1 proc., gdy prognozy analityków mówiły o jej wzroście o 0,1 proc. W czerwcu spadła ona o 1,8 proc. Tymczasem produkcja przemysłowa wzrosła w lipcu o 4,8 proc. r./r., po takiej samej zwyżce w czerwcu. Przewidywano jej wzrost o 5,1 proc.

Aktualizacja: 14.08.2020 10:50 Publikacja: 14.08.2020 10:01

Chiny: Sprzedaż rozczarowała

Foto: AFP

- Głównym powodem ciągłego spadku sprzedaży detalicznej, jest to, że wydatki na jedzenie w restauracjach i katering spadły o 11 proc. r./r., co jest związane ze środkami służącymi dystansowaniu społecznemu w Chinach. Nie spodziewamy się, by sytuacja zmieniła się szczególnie przez resztę 2020 r. lub przynajmniej do momentu, gdy będziemy mieć efektywną szczepionkę na Covid-19. Widzimy jednak, że wrócił wzrost wydatków na droższe rzeczy. Chińscy turyści nie mogą podróżować do innych krajów, ale podróże pomiędzy prowincjami są dozwolone. To skutkowało wzrostem wydatków na kosmetyki i biżuterię odpowiednio o 9,2 proc. r./r. i o 7,5 proc. - twierdzi Iris Pang, ekonomistka z ING.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Polacy oszczędzają i ostrożnie wydają. Dla listopadowych wyprzedaży zrobią wyjątek
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie