Tanie sklepy sposobem na kryzys. Wchodzą nowe sieci

Obok Lidla czy Biedronki na rynek wchodzą nowe sieci handlowe, takie jak Mere lub rozwijana przez Carrefour marka Supeco.

Aktualizacja: 28.08.2020 10:42 Publikacja: 28.08.2020 10:35

Tanie sklepy sposobem na kryzys. Wchodzą nowe sieci

Foto: Archiwum

W ostatnich latach format dyskontowy odchodził raczej od surowego wystroju sklepów i sprzedaży prosto z palet na rzecz lepszego wizerunku bliższego sklepom supermarketowym. Obecny kryzys koronawirusowy, który dopiero zacznie być na rynku coraz mocniej odczuwalny to zmienia. Powstają sklepy, w których podstawowym kryterium wyboru jest cena, obniżana za wszelką cenę, również kosztem standardu.

Najmocniej widać to po rosyjskiej sieci Mere, której pierwszy sklep ruszył w Częstochowie. Ograniczony wybór, surowe opakowania i sprzedaż wprost z kartonów to główne wyróżniki. W tym kierunku idzie też Carrefour ze sklepami Supeco, będącymi połączeniem dyskontu i hurtowni. W półtora miesiąca po debiucie czwartego sklepu, Carrefour uruchamia dwie kolejne placówki w tym formacie - 27 sierpnia ruszyły w Starogardzie Gdańskim oraz Zabrzu.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Cła Donalda Trumpa. Jeszcze ich nie ma, ale firmy reagują
Handel
Światu grożą wyższe stawki celne w handlu z USA. Zwłaszcza Chinom
Handel
Czy 11 listopada sklepy są otwarte? Gdzie zrobić zakupy w Święto Niepodległości?
Handel
Amazon: Partnerstwo polityczne między USA a Polską pozostaje bardzo silne
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Handel
Black Friday 2024: Kiedy wypada? Lepiej uważać na pułapki zakupowe
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje