Dochodzenie przeciwko Amazon i Google, bo nie usuwają fałszywych recenzji produktów

Brytyjski Urząd Konkurencji i Rynków (The Competition and Markets Authority - CMA) rozpoczął dochodzenie w sprawie identyfikowania i usuwania fałszywych recenzji produktów, jakie pojawiały się w serwisach Google i Amazon.

Aktualizacja: 25.06.2021 19:46 Publikacja: 25.06.2021 19:40

Dochodzenie przeciwko Amazon i Google, bo nie usuwają fałszywych recenzji produktów

Foto: PAP/EPA/WALLACE WOON

ula

Według CMA Amazon i Google nie robią wystarczająco dużo, aby identyfikować i usuwać fałszywe recenzje produktów zamieszczane online. Urząd ma zbadać, czy firmy mogły złamać prawo konsumenckie.

Obie firmy twierdzą, że mają odpowiednie przepisy, aby identyfikować i usuwać fałszywe recenzje.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Handel
Duża sieć handlowa pomoże rozróżnić produkty z USA. Klienci masowo je bojkotują
Handel
Wojna handlowa nabiera tempa. Trump grozi UE gigantycznymi cłami na wino
Handel
Allegro zaczyna dopieszczać inwestorów. Ponad miliard na skup akcji
Handel
UE uderza karnymi cłami w stany popierające Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Handel
Rekordowe wyniki LEGO mimo spadków na rynku. Oferta firmy jest największa w historii
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń