CCC z pokaźną stratą w kwartale. Szuka oszczędności

Przygotowujące się do emisji akcji obuwnicze CCC pokazało wstępne wyniki za I kwartał br. Za sprawą zamknięcia sklepów w galeriach na czas walki z epidemią są dużo słabsze niż rok temu. Przed godziną 10-tą notowania akcji spółki spadają o 5 proc.

Aktualizacja: 02.04.2020 10:29 Publikacja: 02.04.2020 10:15

CCC z pokaźną stratą w kwartale. Szuka oszczędności

Foto: Adbe Stock

Grupa CCC miała w I kw. br. 944 mln zł przychodu, o 9 proc. mniej niż przed rokiem. Zysk brutto na sprzedaży obuwniczej grupy spadł o 17 proc. do 410 mln zł, a wynik operacyjny powiększony o amortyzację (EBITDA) spadł mocno pod kreskę do minus 136 mln zł (wobec 19 mln zł na plusie rok wcześniej).

Spadek przychodów miał miejsce w sklepach sieci detalicznej CCC i Karl Voegele w Szwajcarii (odpowiednio o 26 i 43 proc.). CCC odnotowało natomiast wyższe wpływy ze sprzedaży w sieci Gino Rossi i salonach eobuwie.pl. Tzw. sklepy porównywalne (ang. like for like) odnotowały 32-proc. obniżkę wpływów.

Pozostało 86% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd